Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NovemberRain
Som ni vet är min bil sänkt med coilovers och är hyfsat låg.
Nackdelen med detta, vilket jag visste innan jag monterade dessa är att däcken har slitits onödigt mycket på insidan. Hjulinställning gjordes i samband med sänkningen, tyvärr gick det inte att ställa cambern alls.

Finns det någon lösning på detta, bortsett från att höja bilen och få bättre camber?
Användarvisningsbild
av ThomasT
NovemberRain skrev:Som ni vet är min bil sänkt med coilovers och är hyfsat låg.
Nackdelen med detta, vilket jag visste innan jag monterade dessa är att däcken har slitits onödigt mycket på insidan. Hjulinställning gjordes i samband med sänkningen, tyvärr gick det inte att ställa cambern alls.

Finns det någon lösning på detta, bortsett från att höja bilen och få bättre camber?

Har man koll på vinklarna så är det inget märkbart extra slitage. Om man går på lite mer camber så bör man hålla ner toe vinkeln, annars kan det slita onödigt mycket.

Efter min sänkning 30 fram och 45 bak så fick jag ca -1º fram och -2.2º bak, vilket faktiskt är inom spec för bilen. Och jag har kört 5000mil med det utan snedslitningar.

Toksänker man kan man montera ett sånt här kit bak: http://www.iapdirect.com/ford-focus-maz ... l?&cat=355

.

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]