Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Efter nästan 2 månader av att jag la på Permanon Aircraft Supershine Brilliant Concentrate. använde endast 50ml blandade med litet vatten.. så är den lika lätt tvättat än idag som då. jag kommer inte att använda ett vanligt vax eller annat lackskydd. lägga på den var lätt.. trodde inte att den skulle hålla så länge, men efter nästan 2månader så rinner fortfarande vatten lika bra som då.. regnet som kommer ner till vinruta rinner av lika bra trots vädret har inte vart den bästa... PPS,s glas skydd för vindrutan håll knappt en månad.. åter kommer igen om en månad..
ska testa deras 2in1 shampo, vid nästa bil tvätt..
Jag rekommenderar "Permanon Aircraft Supershine Brilliant Concentrate" men billigt var den inte, men man kan ju använda den många ggr innan flaska blir tom!

/mvh Kalle
av Hemgårn
Reklam?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Inte citera hela föregåede inlägg...
av Qualia
Jag är dock mycket nöjd med den därför skriver jag om den reklam, litet,, dock finns inte varan i Sverige. Kan rekommendera den till alla som tycker om att under hålla sin bil.. Man måste våga prova något nytt, det är vad jag gjorde..
Sen använder jag alltid meguiar produkter för inre delen av bilen.. Ska lägga upp några bilder sen efter tvätten..
/mvh Kalle
av kamilenski
Exakt. Foton tack :-)
Var köper man den?
av Qualia
jag köpte min där
http://www.shinearama.co.uk köper även mina meguiars produkter där, bättre pris än hemma i Sverige.. Vatten rinner av väldigt lätt..
Den glänser bara som :). Om jag inte har fel så tillverkar även pernanon "GTechniq Cx" Jag kommer inte att lämna in min bil mer för lackskydd eller vax. kan dock inte polera själv.. det får någon annan ta hand om..
Ska ta några bilder efter nästa tvätt.. mycket jobb nu.. ska försöka till midsommar.
/mvh Kalle
av kamilenski
Jag gillar när "gamla" medlemmar" rekkar olika produkyer :-)
Nyregistrerade är jag försiktig med.
av Qualia
Dock har jag inte den bästa kameran.. Använde min Iphone 4s. funkar ok.. om du inte zommar inne helt..
Denna bild tog jag efter 2vekors tvätt. hade väl regnat en hel del i Stockholm.. så syns det litet fågelskit på en av fönsterna..
Bild

Tvättade den snabbt idag på okq8, halv slarvigt.. vatten rinner lika bra..
Bilderna tagen vid 20:20.. ska försöka ta flera bilder med min andra kamera när tiden tillåter..

Bild
Bild

Glömde säga..
Den glänser väldigt bra.. nackdel.. fågel skit landar nästan på den dagligen, när jag parkerar den ute.. har savilegrå..
/mvh kalle
Senast redigerad av 1 Qualia, redigerad totalt 0 gånger.
av kamilenski
Det ser verkligen bra ut. Får köpa själv. Tack för infot ;-)

...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]

C40 körkomfort.

Troligt. Kort hjulbas, stora och breda hjul med l[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]

Lambdalampan lyser

Hej! Ta du och kasta den där eftermarknads l[…]