Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av DanneF
Suck, nu hände det man bävat för!
ställde mej så bra på en parkering vid en affär brevid en ny merca just för att slippa dörruppslag, men sedan när man kom ut stod det en sunkig solblekt 745a där och jag började gensast leta dörruppslag,
hittade ett på passagerardörren på 5x5mm det verkar endast vara i klarlacken dock men väntade ut snubben och pratade med honom,

han förnekade att det var han en jag sa åt honom o öppna sin passagerardörr så kunde vi se om de matcha och det gjorde det.

men snubben var ju omöjlig, först fråga han vad jag ville få ut av detta,

då sa jag att jag lämnar in bilen så får dom polera bort lackskadan och att du betalar räkningen.

men svaret jag fick var: -det får du ta med ditt försäkringsbolag, dörruppslag får du räkna med.

sen körde han.

frågan till er: kan man polera bort en repa i klarlacken på 5x5mm?

inte kul me dörruppslag på en 2 månader gammal bil :(
av Noodles
Stackars kille om han inte fattade vad du ville ha ut av snacket med honom! :roll:

Hoppas det går att få bort märket utan större ingrepp!
DanneF skrev: men svaret jag fick var: -det får du ta med ditt försäkringsbolag, dörruppslag får du räkna med.

sen körde han.
Var du klarsynt nog att ta hans reg nr?
Isf tycker jag du skall ta hans ord, ring ditt f-bolag, och hör vad dom säger..

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Då är du för snäll Loner, skadad bil -> föraren sticker -> jag anmäler honom för smitning.

/Anders
av DanneF
ska no ringa försäkringsbolaget strax o höra med dom.. var för lessen / sur för o agera igår.. nivet hur det är med ens pärla.. det tar hårt.
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:Då är du för snäll Loner, skadad bil -> föraren sticker -> jag anmäler honom för smitning.

/Anders
Jag är snäll :oops:
Men visst kräver f-bolaget en polisanmälan för smitning, så är det bara att gör en..

/L
av DanneF
snackade precis med försäkringsbolaget och de var inge probs, bara skicka in en skadeanmälan och hoppas på att han godkänner.

har 2 vittnen som var med i min bil på att hans bil stod där den stod så jag hoppas att det kommer gå smärtfritt.

usch gillar inte sånthär krångel.
Användarvisningsbild
av Loner
DanneF skrev: har 2 vittnen som var med i min bil på att hans bil stod där den stod så jag hoppas att det kommer gå smärtfritt.
Alltid bra med vittnen :roll:

/L
Användarvisningsbild
av VS60
Eller mobil med kamera, och ta bild så fort man kan.
av DanneF
VS60 skrev:Eller mobil med kamera, och ta bild så fort man kan.

jag har bild på skadan på plats som jag tog med mobilen samt bild på hans reggplåt, dock ingen bild där man ser båda bilarnas reggplåtar tyvärr.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.