Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Nån som testat Polermaskin Lahega Autorange som dom nu säljer på bilia för 429:- ??? Har typ aldrig polerat eller vaxat en bil, men tänkte ge mig på det i sommar... Är den lättanvänd eller är det risk att man förstör lacken som nybörjare ??
av Bewsfroe
Är nog ingen större risk att bränna lacken med dessa dubbeltrissiga maskiner. Värre med roterande/proffsmaskiner. Givetvis ska man alltid se upp när man kör över veck å skarpa kanter.

Autorange, Biltema, Clas Ohlsons maskiner av denna typ brukar funka bra. Så slå du till på den :) Iofs är Classes maskin 30 kr billigare...

http://www.clasohlson.com/se/Polermaski ... r309292000

Finns drösvis med information på nätet om polering, produktval osv. Filmer finns på youtube. Men bra nybörjarmaskin!
Användarvisningsbild
av Bosse78
Ok det låter bra men i så fall ska man nog köra på biltema ytterligare 30kr billigare ^^
av Matfarsan
Jag var och tittade på Lahegan hos volvo och passade på att fråga säljaren om det var någon skillnad mellan dessa och biltema/co.
Enligt försäljaren så är det samma tillverkare/maskin bara att färgen och smådetaljer skiljer sig åt.
Jag beställde en maskin från Clas Ohlson förra veckan då dom hade dessa för 299:- och fraktfritt samt 5års garanti.
Har dock inte fått hem maskinen ännu så jag kan inte uttala mig om den.
Men jag antar att för dom pengarna så är den prisvärd.
Om du köper Lahegan så såg jag att vissa volvohandlare slänger med en flaska bananvax så det kan ju vara en liten extrabonus :)
motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]