Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr 76
På min V70N 2001 (Solid svart) så har alla plastdetaljer (lister samt främre och bakre stötfångare) blivit grådassiga.
Har testat lite Armour All och de blir lite mörkare. Tänkte ge mig på att använda Black Chrome eller något annat liknande medel med svart färgpigment för att få dem lite mer svarta.
Är det någon annan som har använt detta medel?
Finns det risk för att det blir flammigt sedan när det torkat? Man vill ju inte att det skall synas var man har dragit med svampen när man står i solljus.

Skicka gärna bilder på era lister och stötfångare, ni som använt medel med svart färgpigment.....

Mr 76
av Boden
Jag har använt Turtles svärta...kommer inte i håg vad den heter. Den funkar bra om man är noggrann...man måste vara noga med poleringen och inte snåla med svärtan om det ska bli ett "perfekt" resultat....

Det gick nästan en hel flaska till kofångaren på min gamla golf...men då blev det bra. :)
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag har använt Black Chrome i något år med bra resultat utan flammor etc.
Användarvisningsbild
av Nicke73
Tjena Mr 76

Jag testade Turtle Black Crome och fick ett mycket bra resultat tycker jag själv i alla fall. Jag struntade i att man skulle strycka på det med trasa och klippte till en bit ny tvättsvamp vilket resulterade i att efter ha maskerat ena sidan av bilen (vilket var lite pill) inte var nödvändigt om man är försiktig så andra sidan körde jag utan maskeringstejp. Torkade av med polerpapper. Klippte till svampen så den var lite mindre än listen sen strök jag på trösklarna också och det blev en klar skillnad än innan.

Bra svärta men man får väl återkomma med hur länge dom håller sig fina och om det förvinner fort när man tvättar bilen.

Tyvärr så blev bilderna innan jag stryckigt på inge bra men efter bilderna blev så här..

Bild

Bild

Bild

Bild

/Nicke
Senast redigerad av 2 Nicke73, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Brainy
Grymt snyggt, det där måste jag också testa!

/Anders
Användarvisningsbild
av G-kraft
ser inte bilderna
Användarvisningsbild
av Mr 76
Inte jag heller, tyvärr!!!

Det kommer bara upp en vit ruta med ett rött kryss i.

Är det någon inställning som man måste göra i datorna för att kunna se vissa filformat, eller???

Tacksam för svar!!!

Mr 76
Användarvisningsbild
av Brainy
näe det fungerar inte här längre heller och inte heller om man väljer visa bild så det måste vara något fel på servern fotona ligger på / på länkningen.

/Anders
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag ser bara en smal bit av bilderna. De är rätt länkade iaf, testa att ladda upp härifrån istället: http://www.imageshack.us/

EDIT: Jag märkte nyss att flera bilder ser konstiga ut på forumet, bl.a. i garagedelen också, och alla dessa är uppladdade hos imgspot. Det finns förmodligen ett samband där...

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]