Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sajkko
Jag tänkte lacka ned dem gråa listerna på min blåa v40 t4 och har fått prisuppgift på jobbet, men grejen e att det blir billigast om jag tar ner listerna själv och lämnar in hos lackerarn men dörrhandtagen, hur får man loss dem? och går det att lämna dörrarna så på parkeringen utan handtag?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Sajkko skrev:Jag tänkte lacka ned dem gråa listerna på min blåa v40 t4 och har fått prisuppgift på jobbet, men grejen e att det blir billigast om jag tar ner listerna själv och lämnar in hos lackerarn men dörrhandtagen, hur får man loss dem? och går det att lämna dörrarna så på parkeringen utan handtag?
Alltså jag tror det ska vara samma som s60 kanske...du plockar ner dörrskärmen och kollar inåt dörren från insidan,,,upp mot handtaget finns det 2 skruvar som du ska lossa och sedan lossnar handtaget..men smidigast blir det om lackeraren kan lackera de när de sitter på nu...

alltså det blir svårt att öppna dörrarna om alla är stängda , och det finns inga handtag...plocka ner listerna och fråga vad du får för pris om du låter handtagen va på....men inte listerna...
Användarvisningsbild
av Sajkko
aha okej. lät lite struligt så han får nog kika på det. Tack för hjälpen =)
Användarvisningsbild
av G-kraft
Sajkko skrev:aha okej. lät lite struligt så han får nog kika på det. Tack för hjälpen =)
det var så lite...
av blizzy
G-kraft skrev:
Sajkko skrev:Jag tänkte lacka ned dem gråa listerna på min blåa v40 t4 och har fått prisuppgift på jobbet, men grejen e att det blir billigast om jag tar ner listerna själv och lämnar in hos lackerarn men dörrhandtagen, hur får man loss dem? och går det att lämna dörrarna så på parkeringen utan handtag?
Alltså jag tror det ska vara samma som s60 kanske...du plockar ner dörrskärmen och kollar inåt dörren från insidan,,,upp mot handtaget finns det 2 skruvar som du ska lossa och sedan lossnar handtaget..men smidigast blir det om lackeraren kan lackera de när de sitter på nu...

alltså det blir svårt att öppna dörrarna om alla är stängda , och det finns inga handtag...plocka ner listerna och fråga vad du får för pris om du låter handtagen va på....men inte listerna...
jag skulle vilja se den lackaren som måla handtagen på plats....
Användarvisningsbild
av Sajkko
ok om jag nu tar bort handtagen..vågar man lämna den på parkeringen så?
av blizzy
nja,det beror väl vilken parkering å vad du bor å så,men har du inte tillgång till garage el. liknande?Räkna med minst ett par dar hos lackeraren,med torktid å så.men om du bor nära mej så kan jag hjälpa dej,är faktiskt billackerare.
Användarvisningsbild
av Sajkko
Njah garage finns inte =( och här i motala kanske man får en skada eller två med tanke på att min förra bil hade jag hål i bakrutan på en natt...suck..Du råkar inte bo i motala? :D
av blizzy
Sajkko skrev:Njah garage finns inte =( och här i motala kanske man får en skada eller två med tanke på att min förra bil hade jag hål i bakrutan på en natt...suck..Du råkar inte bo i motala? :D
nej,tyvärr :(
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]