Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av kekke
hej jag har bestält en fin ocean race blå så klart nu till min fråga tänkte lackskydda den och väljar nu på mr cap vs ditec vilken ska man ta ??? ditec ska åter behandla med 18 mån intivall och mr cap12 mån sen täckar volvia ditec behandlingen vid evt skada på bilen vilken ska jag ta??
av Cox
Inte mycket att fundera på, om du köpt en ny bil och Volvo godkänner Ditec, du har ju garanti på lacken som gäller om du behandlar bilen på Ditec, men inte med MR Cap om jag förstår dig rätt. Sedan har väl någon här på forumet råkat illa ut med Ditec men det skulle jag inte fästa så stor vikt vid klåpare som utför lackbehandling finns överallt.
Först, välkommen hit och grattis till en fin bil! :-)-)

Resultatet beror helt på personen som utför behandlingen. Så det kan variera kraftigt! Men om man antar att båda företagen gör 100%-iga jobb så skulle jag (av erfarenhet) välja Ditec. Jag tycker helt enkelt att den behandlingen blir bättre.
är det inte fler som vet skilnad på mr cap och ditec skulle ville veta mer har läst tråden om xc70 som såg 10 äldra utt men den var jo finn sa han efter om behandlingen
Av egna erfarenheter av dessa företag så väljer jag alltid Mr cap numera. På förra jobbet hade vi samarbete med Ditec vilket gjorde att dem såklart fixade min bil. Jag tyckte det såg halvdant ut och efter ett halvår såg bilen risig ut trots att jag varsamt använt den och tvättat noga. Jag gjorde om hela proceduren med polering osv efter detta själv=GRYMT mkt bättre. Efter bilbyte till en Svart solid Saab med små tvättrepor i lacken så fick Mr cap ta bilen och efter det var bilen som ny och jag behövde nästan bara spola av den. Det kändes som att smutsen bara rann av under låång tid. Senare anställdes 2st mkt duktiga bilvårdare av vårat företag som körde med autosmarts saker och ruggigt bra resultat där med men inte riktigt i klass med Mr cap.. Har pratat med några bilvårdare och det är som sagt självklart upp till den som gör bilen hur bra resultatet blir MEN även på vilka medel/märken dem kör med. Vet att många på Ditec inte är riktigt nöjda med deras medel(vet ej märke) medans dem få jag pratat med på Mrcap är sjukt nöjda.

Har även hört talas om ett företag som lämnade in 2st Svarta Solida Mercor. Bil1 till Ditec och bil2 till Mrcap och att det var dag och natt mellan bilarna. Ditec bilen såg nytvättat och vaxad ut medans Mrcap bilen var som ny. DOCK är detta bara vad jag hört men av mina egna erfarenheter så tvivlar jag inte..

Nackdel dock Mrcap är dyrare...
Ditecs lackkonservering är testat av Statens Provningsanstalt, där hade man inget att invända på resultatet och hållbarheten av Ditecs lackkonservering, en stor anledning till att jag anlitar Ditec och skall nu i veckan Ditec behandla min nya bil.

Har under 4 års tid haft behandlingen på min nuvarande och har inga klagomål utan är fullt nöjd med deras arbete.
Inom "familjen" har vi alltid använt Mr Cap de senaste 15 åren och alltid varit nöjda, både med äldre och nyare bilar. Men jag antar att det skiljer mer från station till station än vad det gör mellan t.ex. Ditec och Mr Cap.

Jag kan bara konstatera att min V50 -08 har hållit sig utomordentligt bra under året. Med jämna regnskurar håller den sig helt acceptabelt ren under sommarsäsongen med max en tvätt i månaden. Skiten fäster inte som på obehandlad lack. Jag behandlar alltid precis för vintersäsongen för att ha bästa skydd när lacken är som mest utsatt. Eftersom jag inte har tillgång till egen tvätt utan måste åka till tvätthallar sparar jag massor med tid och får även tillbaka en del av kostnaden genom att inte behöva tvätta så ofta.

Kostnaden ligger vid första gången på knappt 4000 + moms (annorlunda pris beroende på hur ny bilen är) för första behandlingen och knappt 2000 + moms på den årliga behandlingen hos MR Cap.
kul att det har hänt lite på tråden hämtar bilen 10 dec jag har för mig att mr cap tog ca 3750 för första gång och då får inte bilen ha gået mer än 100 mil eller 3 mån då den inte räknas som ny löngre och då prater vi nästan 7000 förste gång 2100 der efter nu har det blivet mer jämt på mr cap och ditec så hoppas på fler svar

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]