Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Huntaz
vad tror ni det skulle kosta att lackera om en gammal 740?
om ni vet någon i stockholmsområdet som ni kan rekomendera så hojta till :)
av Uninium
Ja det är väll allt mellan 2000 upp till 15000kr,från garagelackad till firma.
Sen blir det billigare om du själv fixar förarbetet som slipning etc.
Men nånstans runt 6-9000kr med bra resultat är väll vanligast svart
8)
Användarvisningsbild
av 911RS
unlock26 skrev:Ja det är väll allt mellan 2000 upp till 15000kr,från garagelackad till firma.
8)
Naturligtvis kan man göra förrabetet själv men med ett dåligt förarbete så kommer aldrig lacken att bli bra, Förarbetet är "nästan" viktigare än toppen för ett bra resultat.
av Uninium
Jo det stämmer,man ska ju veta vad man pysslar med så att man bara inte slipar,spacklar som en full kråka :wink:
av Huntaz
hehe okej, jo jag har några rostskador på min nya bil (ny köpt beg bil) som jag tänkte fixa till och om jag inte blir nöjd med mitt resultat så får jag väl köra den till något proffs.

men det är ingen som kan tipsa om några i stockholms området?
av blizzy
unlock26 skrev:Ja det är väll allt mellan 2000 upp till 15000kr,från garagelackad till firma.
8)
jag skulle nog tro att bara materialkostnaden skulle hamna på 5000-6000 kr.
av Uninium
Beror ju på hur du ska ha den lackad,hela bilen,dörrkarmer m,m så går det åt mer.Men har man tänkt köra på samma kulör som man har så behövs det bara blåsa på utsidan.Fick svaret av en kille som skulle lacka min förra bil(ej metallic) **Grundfärg,färg och klarlack brukar gå lös på ca 1600
till mellanstora bilar** sen vet jag inte om det är kompispris han köper grejorna för. Men visst ska du ha färg från house of kolor så lär det kosta 8)
http://www.houseofkolor.se/
av blizzy
unlock26 skrev:Beror ju på hur du ska ha den lackad,hela bilen,dörrkarmer m,m så går det åt mer.Men har man tänkt köra på samma kulör som man har så behövs det bara blåsa på utsidan.Fick svaret av en kille som skulle lacka min förra bil(ej metallic) **Grundfärg,färg och klarlack brukar gå lös på ca 1600
till mellanstora bilar** sen vet jag inte om det är kompispris han köper grejorna för. Men visst ska du ha färg från house of kolor så lär det kosta 8)
http://www.houseofkolor.se/
vanlig färg från glasurit kostar ca 1000kr litern ut till kund,men som yrkesman har man ca 45% rabatt.lägg till klarlack,grundfärg,slipgrund,slippapper,maskpapper,masktejp.Så 1600kr. kan du nog glömma,kanske på 80-talet man klara sej på sån kostnad.
av blizzy
att lacka en gammal 740 kostar mer än bilen e värd!Det låter som det är en vanlig 740, då är det inte värt det.....
av J. Lilja
Men vad tar de betalt för vid en omlackering och vad utför de för jobb? Om de t.ex. finns enstaka mindre bucklor, åtgärdas dessa då och är det någon extra kostnad för sådant?

Om man bara kör in bilen som den är och låter dem göra rubbet, och lackar den i samma kulör som tidigare, kan man då räkna med att priset blir på en femton tusen eller kan man komma undan något billigare?

Hela tiden eller bara när du gasar?

Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]