Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av semmelman
Osäker på om frågan gäller cap, ditec etc eller om metoden vilken metod det nu gäller funkar, hursomhelst jag har fått några bucklor uträtade av ett proffs (med egen firma inte någon av ovanstående) som stack in långa stålstänger och gnugga ut bulorna från insidan och jag kan bara säga att den metoden fungerar till 100%, plåten blev helt 100% slät. Rena magin. Enda förbehållet är att det finns nåt litet utrymme bakom som kan nås, ligger det en balk eller nåt emot går det ju inte komma åt att gnugga.
av dst02
Låter ju väldigt bra :) Mig veterligen så finns de inget bakom plåten som skulle förhindra metoden att få bort min buckla.
Bucklan finns precis framför bakre hjulhuset på min V70 2011.
av semmelman
Det borde gå då bara han kan sticka in sin pinne där, upp till en meter drygt långa pinnar hade han, som han kunde böja lite om nödvändigt. Jag tyckte alla pinnar såg lika ut men han valde bland ett dussintal så nån skillnad var det visst på dem. :D
av mikebike
dst02 skrev:Någon som har erfarenhet av att bli av med sina bucklor hos mr cap, ditec etc?
Jag fick min gamla Z3 fixad hos mr Cap, dock var det en fristående firma som gjorde jobbet.
Bucklan satt i hjulhuskanten och den var ganska stor. Jag var en smula skeptisk, men efteråt gick det inte att se att det någonsin funnits en buckla!
av dst02
Killen på mr cap sa att de inte skulle gå men han å andra sidan hade inget med bucklor å sånt å göra utan bara rekondade så Jag får söka mig vidare i kampen med bucklan.
av dst02
Kanske kan va värt ett försök. Jag knackade lite på plåten med fingrarna, upptäckte att de verkar va dubbelplåt där bucklan är precis vid hjulhuset. Ovanför är de ju enkelplåt så de blir nog inte lätt å få ut den bucklan :/

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]