Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av BettyBoop
hej!

Tanken är att en klädseltvätt ska genomföras under morgondagen utomhus med hjälp utav en mattvätt, antar att det är detsamma som en våtdammsugare.

Grejen är att jag inte har möjlighet att ha bilen stående i garage för att torka så min fråga är hinner klädseln torka på 6-8timmar under dagtid?

vad är det värsta som kan hända OM klädseln fortfarande är våt kvällstid?
Användarvisningsbild
av igelkottar
Det värsta som kan hända är väl att baken blir blöt/fuktig :lol:
sedan får du fortsätta med torkningen dagen efter. :D
Har du möjlighet till en kupévärmare så torkar det snabbare.
av Rellac
Det borde räcka tycker jag. När jag tvättade klädseln, körde jag med full stjärtvärme efteråt för att det skulle torka fortare. Spännande att se värmeslingorna :wink:
Användarvisningsbild
av torwald
Nu vet jag inte hur noga du skall göra din tvätt. När jag gjorde min sist, som förvisso kanske anses som en fusktvätt, använde jag någon form av sonax skum (ganska mycket) som jag gned in i sätet. Sedan dammsög jag så noggrant som möjligt. Exakt hur länge sätet var blött vet jag inte men ett par timmar senare sålde jag bilen och då var det fortfarande blött :p

ett tips är lägga en handduk på sätet som tar det mesta av fukten så att dina snygga vita brallor slipper göra det :)
Användarvisningsbild
av Funk
Öppna fönster i några timmar så går det säkert bra..

/Thomas
av bbvnet
tänkvärt är att om man har klädseltvättat sätet ordentligt och sätter sig på ett säte som känns torrt på ytan finns risken att det är fuktigt i skumgummit och när man sätter sig så kommer fukten upp och du får en vattenfläck på sätet med en torkring runt. inget snyggt alls ?:-/
så se till att sätena är riktigt torra innan ni sätter er på sätet.
använd kupefläkt och veva ner rutorna lite 8)

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]