Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej!

Jag behöver tvätta halvläder i beige klädsel och vad jag förstår så är det bara någon typ av vattentvätt eller ångtvätt som gäller. Självklart vet jag att man kan lämna in och få gjort det men kan man inte hyra en sådan sak? Jag har försökt lite lite på nätet utan framgång, vem är det som har sådana? Kanske är det så att det är samma dammsugare som man ofta kallar mattdammsugare?

Jag är intresserad att hyra detta i Kristianstad eller Ystad.

MVH
av snowman
Maximuspro skrev:Hej,

Bauhaus har att hyra ut, om de finns på orten förstås.
Aha, tackar, nä Bauhous ligger en bra bit från där jag befinner mig, Höör har något ställe som hyr ut men även det är en bit från Kristianstad, alt Ystad.
av Bewsfroe
Har du en grovdammsugare som även klarar vatten så funkar det med! Du behöver 2 blomsprutor, en med interiörmedel och en med vatten. En mjuk borste kan va bra med om det e riktigt skitigt.

Dessutom kan du dammsuga golvet och snickarbänken! Bra va? :wink: En grovdammsugare kan man få till samma pengar som hyran av en riktigt klädseltvättmaskin.
av snowman
Bewsfroe skrev:Har du en grovdammsugare som även klarar vatten så funkar det med! Du behöver 2 blomsprutor, en med interiörmedel och en med vatten. En mjuk borste kan va bra med om det e riktigt skitigt.

Dessutom kan du dammsuga golvet och snickarbänken! Bra va? :wink: En grovdammsugare kan man få till samma pengar som hyran av en riktigt klädseltvättmaskin.
Hehe jo jag har sett några lösningar på det och de verkar helt klart snillrikt men ganska bökigt. Istället ser det ut som att vi kör på Maximuspro förslag och hyr en på bauhaus. Det kostar 200 kr för en dag + kem settet som också kostar 200 kr så 400 kr på en dag. Inte extremt billigt men helt okay tycker jag. Billigare än en rekond på firma.

Sen har man såklart problemet med att få klädseln torr innan man måste köra iväg med bilen men förmodligen blir det hyfsat torrt på 4-6 timmar med någon värmefläkt eller liknande(förhoppningsvis).

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]