Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Gamla trista torkare:
Bild

Nya roliga flatblad:
Bild

De verktyg jag behövde, 13's nyckel. 5-56 och avdragare (för mina armar satt fast som berget)
Bild

/L
Användarvisningsbild
av falcon
vad är skillnaden med Flatblad kontra gamla torkare (förutom att flatbladd är mkt snyggare?

/Peter
Användarvisningsbild
av Loner
Sägs ju torka bättre.. återstår att se.. bara nya gummin kostar 540:- på volvo så nog fasen måste dom torka bättre om det skall vara värt det...

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:Sägs ju torka bättre.. återstår att se.. bara nya gummin kostar 540:- på volvo så nog fasen måste dom torka bättre om det skall vara värt det...

/L
:lol: 540:- det va dyrt...brukar få in sådana, vill du kan jag lägga undan de till dig längre fram i tiden....200:- för båda.....Men en fråga Loner, köpte du de från volvo bladen med armarna eller !?
Användarvisningsbild
av Loner
Armarna köpte jag från en skrot.

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:Armarna köpte jag från en skrot.

/L
Finns det nån länk till denna skrot !?
Användarvisningsbild
av wendtan
Dessa sitter standard på v50, vetifasen om de torkar bättre dock. Jag trodde de använde dessa för att få ner konstaden på utbytesblad, men jag läser att så inte är fallet :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Vad jag har förstått så klarar de av att torka bättre när det är kallt ute, gummit klarar sig bättre från att frysa ihop. Dock så kräver de även mer underhåll när det är kallt ute än de gamla gjorde.

/Anders
Användarvisningsbild
av Loner
mer underhåll? Jag gör inte mer än tvättar mina blad då o då... :/

/L
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]