Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Hej, Jag är sugen på att skaffa en trycktvätt att ha till bilen. Skulle då en på max 100 bar räcka för ändamålet, eller behövs 130 bar. Är nyfiken på era erfarenheter!
Senast redigerad av 2 Nexus, redigerad totalt 0 gång. Anledning: flyttat till rätt avd .Justerade rubriken /grammse
av Kena
Stirra dej inte blind på trycket, flödet är lika viktigt om inte viktigare. Kommer det bara 1L/timme blir du inte glad. Vi köpte en Nilfisk till jobbet, modell med slangrulle ovanför pumpen, vet ej modell men den var kanonbra.
av Kena
Kena skrev:Stirra dej inte blind på trycket, flödet är lika viktigt om inte viktigare. Kommer det bara 1L/timme blir du inte glad. Vi köpte en Nilfisk till jobbet, modell med slangrulle ovanför pumpen, vet ej modell men den var kanonbra.

Poseidon hette den, med slangupprullare
Maximuspro skrev:titta på lite praktiska saker som tex inbyggd slangupprullare, ja hatar lösa slangar som man ska vira kring tvätten, har en kärcher 5.85 som jag är nöjd med (bäst itest råd o rön). lycka till
Jag har den jag med. Den ligger enligt min smak presis på gränsen, den funkar bra till det mästa, men lite mer flöde hadde inte skadat.
Man ska iallafall fall inte köpa en som har lägre flöde än denna, vad den hu är för flöde den har?
matzen10 skrev:Jag har köpta samma som CarMan men inte hunnit testa den än. Har tidigare haft Kärscher och alltid varit nöjd med märket som sådant.

M V H
---> M10
Köpt samma? finns den modellen fortfarande?
Jag köppte min för 5-6 år sedan
Jag kör med Kärschers K5.700. Smidig och faktiskt ganska tyst. Slangvinda är faktiskt en ganska vettig lösning.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]