-  mån 10 apr 2006, 14:11

Tjenare,
Tänkte investera i en högtryckstvätt, nån som har tips på en bra modell?
Hade tänkt en enklare modell för att tvätta bilen med.
Såg ett par Kärcher modeller Bauhaus mellan 1000-2000kr, är dessa något
och ha?
Som sagt, tänkte bara använda den för att tvätta bilarna med (tvättar 2 bilar
varannan vecka ung.) och kanske spola av lite utemöbler då och då.
Mvh
/ed

Tänkte investera i en högtryckstvätt, nån som har tips på en bra modell?
Hade tänkt en enklare modell för att tvätta bilen med.
Såg ett par Kärcher modeller Bauhaus mellan 1000-2000kr, är dessa något
och ha?
Som sagt, tänkte bara använda den för att tvätta bilarna med (tvättar 2 bilar
varannan vecka ung.) och kanske spola av lite utemöbler då och då.
Mvh
/ed
V70N 2,4T Geartronic 2003

Blev aldrig av konstigt nog, men i vilket fall som helst så var bilen jäkligt skitig. För två veckor sen tillät vädret en biltvätt så jag sprayade på avfettningsmedel (med tryckpumpsflaska) och lät det verka. Sen så var det bara att spola av med högtryck och bilen glänste och strålade som ny efter det! På grund av att det inte var så varmt ute så gjorde jag endast snabbtvätt, dvs. enbart avfettning och högtryck (ingen schampo etc.). Men smutsen bara kanade av (bilen var iofs vaxad innan vintern).
 Blev aldrig av konstigt nog, men i vilket fall som helst så var bilen jäkligt skitig. För två veckor sen tillät vädret en biltvätt så jag sprayade på avfettningsmedel (med tryckpumpsflaska) och lät det verka. Sen så var det bara att spola av med högtryck och bilen glänste och strålade som ny efter det! På grund av att det inte var så varmt ute så gjorde jag endast snabbtvätt, dvs. enbart avfettning och högtryck (ingen schampo etc.). Men smutsen bara kanade av (bilen var iofs vaxad innan vintern).  Möjligtvis att man kan behöva mer än 100-120bar som maskinerna i denna prisklass brukar prestera, om man tänker använda den till "grövre" saker än biltvätt. Men till det så funkar det klockrent med de trycket. Vår används flitigt och det har aldrig vart problem med den, så jag kan av erfarenhet rekommendera Kärcher. När man väl köpt sin första högtryckstvätt så vill man inte vara utan sen :) Det är en väldigt stor skillnad om man jämför med vanlig "slangtvätt".
 Möjligtvis att man kan behöva mer än 100-120bar som maskinerna i denna prisklass brukar prestera, om man tänker använda den till "grövre" saker än biltvätt. Men till det så funkar det klockrent med de trycket. Vår används flitigt och det har aldrig vart problem med den, så jag kan av erfarenhet rekommendera Kärcher. När man väl köpt sin första högtryckstvätt så vill man inte vara utan sen :) Det är en väldigt stor skillnad om man jämför med vanlig "slangtvätt". - By Steffe3
 - By Steffe3 - By KjellKriminell
 - By KjellKriminell