Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av nille85
Vad kostar det att hel foliera bilen och vart kan man göra det sthlm?
av Soulman
Har du använt Google? Jag fick en himla massa träffar och på tok för många att ens orka länka till.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
15000 - 25000 kostar det visst.....
av Soulman
VolvoB20 skrev:15000 - 25000 kostar det visst.....
Det är ungefär vad jag har hört men med ett övre högre pris om man vill ha det snyggt gjort. Och i vanlig ordning får man vad man betalar för.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Nice, så för 25 000 kr, kan man byta sin svarmetallic V70 till en pippigul eller slime-green, över helgen?
av Soulman
Japp. Men jag skulle tro att folieraren gråter om du låter det sitta för några dagar bara. Hur som är det ju en kul grej och foliera den i en helt annan kulör eller foliera bort allt krom. Dock har jag aldrig sett nån som folierat på insida dörrar osv.

Det borde ju vara ett bra skydd mot stenskott och Finlandsfärjerepor. Dra av och lacken är som ny. Varning dock för vad jag läst på andra forum, att risk finns för skador på lacken när den mindre duktige folieraren lägger an skalpellen för att skära rent....
Användarvisningsbild
av na96gen
Bilia Haga Norra har haft en C30 folierad i carbon look. Minns inte vilka som gjort den, ring å fråga. Den var proffsigt gjord.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Snyggt med carbon!
Eller man kanske skulle ta någon snygg storblommig 70-talstapet som förebild. Eller varför inte en karta över mellersta närke?
Användarvisningsbild
av Variosboy
C30 marknadsfördes väl med olika folieringar man kunde beställa på nya bilar under en period? Tänker på de man sett i rosa, zebra-randigt osv osv!?

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]