Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danneman
Hm, fick på mina 18" idag och till min förvåning så märkte jag att jag inte kommer att få på min sänkning!? Eller , jag får säker på den men det kommer ju bara vara typ 1 cm kvar till skärmen!!??
Då kommer det ju inte kunna sitta nån i bak exempelvis, eller ?
Nån som har sänkt sin S60 med 18" ??
3.5 cm ska det sänkas enligt leverantören .
Användarvisningsbild
av CarMan
Danneman skrev:Hm, fick på mina 18" idag och till min förvåning så märkte jag att jag inte kommer att få på min sänkning!? Eller , jag får säker på den men det kommer ju bara vara typ 1 cm kvar till skärmen!!??

oavsett om du kör med 15" hjul eller 19" hjul så blir ju inte däcken högre !!

har du rätt däck?
av Frille
Kompisen har en S60 T5 med volvos egna väghållningsats,vet inte hur mycket den sänker riktigt,men den är låg.Han kör med 18" nebulafälgar...visst skrapar det lite vid fullt rattutslag.Men han har inga större problem i vardaglig körning
av haxpet
Frille skrev:Kompisen har en S60 T5 med volvos egna väghållningsats,vet inte hur mycket den sänker riktigt,men den är låg.Han kör med 18" nebulafälgar...visst skrapar det lite vid fullt rattutslag.Men han har inga större problem i vardaglig körning
Det lär skrapa i oavsett om du har sänkt eller inte.

Alla som kör med 18" eller större säger att det skrapar i vid max rattutslag. (alla, jag kan ju inte säga alla men jag har inte hört om att det inte skulle skrapa i för någon.)

Det lär ju finnas gummikuddar att sätta i mellan så att man inte kan få max rattutslag, men bilen styr sjukt dåligt då.
av Pebben
CarMan skrev:
Danneman skrev:Hm, fick på mina 18" idag och till min förvåning så märkte jag att jag inte kommer att få på min sänkning!? Eller , jag får säker på den men det kommer ju bara vara typ 1 cm kvar till skärmen!!??

oavsett om du kör med 15" hjul eller 19" hjul så blir ju inte däcken högre !!

har du rätt däck?

Det är väldigt stor skillnad på 15" och 19", inte på diametarn om man har valt rätt däck men däremot bredden på fälgen och utformningen på däcken. En 19" fälg går inte att köpa så smal som man kanske skulle önska, sen är även ett 19" däck, som då har lägre profil för att kompsensera den större fälgen, mer "fyrkantigt" vilket gör att det kommer närmare skärmkanten än ett 15" däck som är rundare.
Användarvisningsbild
av Danneman
Jag har 225/40-18.
Men jag har löst problemet, jag hade ju ffs vinterdäcken i bak ju, där av vart den lite lägre, ha ha ha.
Men ändå, det blir ju inte mkt kvar till skärmen.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Räcker det inte med att man köper styr utslags begränsare !? så slår de inte i men tror inte att svängnings radien blir lika bra.....finns att köpa hos volvo för ca 500:-

Hej igen. Ingen här som vet något om de[…]

3G släcks

Gjorde min senaste original service hos Volvo &A[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]