Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Har under ett par års tid åkt till Lavo i Solna för att tvätta, men börjar nu tröttna lite på att de nästan alltid har minst en av de tre hallarna stängd (vilket så klart leder till köer) och att det allt som oftast ser för j*vligt ut i hallarna när man väl kommer in.

Visst, jag förstår att orsaken till båda problemen oftast är slarviga kunder som antingen använder egna medel (vilket gör att vattensystemet packar ihop) eller fyller golvet med tidningar och skräp de har liggande i bilen, men det är en del av vardagen och är, om man hårddrar det, inte mitt problem utan något som Lavo ska hålla i schack. Därför söker jag nu ett alternativ.

Jag har varit på Lavos mer välskötta systeranläggning Autospa i Nacka några gånger, men det är åt helsicke för långt att åka på reguljär basis. Jag har även varit på OKQ8 i Vällingby, men där är nedskräpningen ofta ännu värre än på Lavo. :(

Så, var självtvättar man i västra eller norra Stockholm om man ställer lite krav på funktion och kvalitet?
av Lövet
Det finns en vid Solvalla vid Jet, dock ej Lavo utan annan kedja. Tyckte inte det var något vidare tryck i vattnet där dock.

Håller med dig om Solna för övrigt. Känns som att stället ska rasa ihop när som helst. Alltid något som är trasigt.
Har inte tagit mig till Solvalla-tvätten än, men de senaste gångerna på Lavo har varit rätt usla så nu är det verkligen dags att lägga pengarna nån annanstans.

Det verkar som att Lavo efter mycket om och men ska utöka på baksidan, så förhoppningsvis börjar de bry sig om anläggningen igen när detta är klart (nu är allt utom tunneln avspärrat). Jag gillar konceptet och närheten, men det är verkligen inte roligt att pumpa in flera hundra varje månad när anläggningen sköts sämre och sämre.

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]