Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Vet inte om detta tagits upp innan. Jag undrar om någon vet något bra medel att använda efter en tvätt som gör att vattnet rinner bort bättre. Idag är det mkt torkande med sämskinn mm efter en handtvätt, men det skulle underlätta om man fick det mesta av vattnet att rinna av utav sig själv.
Tack för tipset.
Skall testa detta. Allt som underlättar avtorkningen välkomnas. Vill undvika skrapan pga reprisken. Använder gärna sämskinnet efteråt i stället och det underlättas ju om det inte är så mkt vatten. :D
Prova att köpa ett bra vaxschampo som sagt, samt en våffelduk att torka med i stället för skinnet. Även vissa quick detailers kan man använda tillsammans med våffelduk för att torka snabbare/lättare..

/Thomas
Bild

Bild

Bild

Sista bilden visar hur mkt vatten som är kvar ca 1 min efter avsköljning. Som du kan se på bilderna så löddrar det friskt, vilket JAG gillar :) Vissa vaxschampon känns som att tvätta med vatten...

Pärlar sig flera veckor efter tvätt! Rekommenderas varmt!
Bewsfroe skrev:Sista bilden visar hur mkt vatten som är kvar ca 1 min efter avsköljning. Som du kan se på bilderna så löddrar det friskt, vilket JAG gillar :) Vissa vaxschampon känns som att tvätta med vatten...

Pärlar sig flera veckor efter tvätt! Rekommenderas varmt!

Finns det i mindre förpackningar. Resultatet verkar ju bra.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: bilder borttagna ur citat
FredrikSvensson skrev:Det här funkar helt perfek + att plast och gummi detaljerna blir riktigt fräscha.
Använder det på jobbet när vi tvättar kundbilar.

http://www.smartab.com/proffs/visaProdukt.php?prodId=87

Blir resultatet detsamma att vattnet rinner av lättare när man har tvättat.
I så fall undrar jag om det finns i mindre förpackningar.
volvo D5 skrev:Till hjulen kan du ju använda " mirakelmedlet" http://www.armorall.com/products/view_p ... duct_id=33

Verkar vara kanon för fälgarna (om man skall tro reklamfilmen :o) )

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]