Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej. Köpte 4st nebula fälgar och märkte sedan att jag kom hem att på ett utav däcken står det bbs och det är tillverkat i Tyskland medans resten har ingen bbs logga och är tillverkade i Italien.
Saken är den att de andra 3 inte ser ut att vara kopior? De är lackade på insidan av fälgen (har hört att kopior inte är det.) och de är alla i samma färg som bbs fälgen.
Kan det vara så att de andra 3 är tillverkade senare, då bbs loggan togs bort (byte av tillverkare?). Någon som sitter på info?

Tack på förhand.
Ursäkta min fråga, men kollade du inte detta när du köpte dom att alla fälgar och däck var i ordning, eller ljög säljaren för dig. Du kanske fick dom billigt, men tyvärr kan det bli dyrt om man inte kollar upp ordentligt innan man köper. Är det för billigt är det säkert något lurt med det.
CabBO skrev:Ursäkta min fråga, men kollade du inte detta när du köpte dom att alla fälgar och däck var i ordning, eller ljög säljaren för dig. Du kanske fick dom billigt, men tyvärr kan det bli dyrt om man inte kollar upp ordentligt innan man köper. Är det för billigt är det säkert något lurt med det.
Jo jag håller med om det.
Var så att jag fick titta på alla fälgar först i kartonger och alla såg så lika ut.
Ägaren innan sa att han nyss hade köpt dem men hade köpt andra fälgar. (r fälgar som han satte däcken som satt på dessa fälgar på).
Det gick dock ändå så kör med 1 äkta bak men det rekommenderas väl att byta? Den är lite bredare än dem andra.
En gammal tråd ser jag nu, men kan ju säga så mycket att jag köpte nya original Eudora på Volvo för ett par månader sedan och dessa var också tillverkade i Italien. Fick berättat för mig att BBS inte längre tillverkar dessa fälgar åt Volvo. Så nog kan dina fälgar vara original ändå. Du skriver att en fälg var bredare än de andra tre, vad var det för dimensioner på dessa då? Original är ju 8x18".
jenu skrev:En gammal tråd ser jag nu, men kan ju säga så mycket att jag köpte nya original Eudora på Volvo för ett par månader sedan och dessa var också tillverkade i Italien. Fick berättat för mig att BBS inte längre tillverkar dessa fälgar åt Volvo. Så nog kan dina fälgar vara original ändå. Du skriver att en fälg var bredare än de andra tre, vad var det för dimensioner på dessa då? Original är ju 8x18".
BBS har väl gått i konkurs så det var i det tillfället man bytte vad jag minns. (tror bbs återstartades senare?)

Den äkta fälgen är bredare. De andra 3 är 0,5" mindre.

Nu blev ju en fälg kantstött. Syrrans kille körde in i trottoaren så den ska bytas men funderar på att leta efter en BBS fälg så har jag orginalen bak och kopior fram.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]