Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gson81
Finns det några dioder som klarar värme, för jag har en volvo v70N -01 lampan sitter för nära posionsljuset så dioderna går sönder när man har de som posionsljus?
Användarvisningsbild
av Ticken
Förstår jag dig rätt om du redan har bytt till leddar i positionsljuset?

Exakt, vad har du köpt för leddar och hur länge satt dom monterade innan dom gav upp?

/Ticken
Användarvisningsbild
av gson81
Jag hade dom i ca 2 månader eller något sånt, sen märkte jag att ena hade gått sönder och sen gick den andra ett litet tag till.
Jag tror jag köpte dom på micro när det fanns, fast sen dröjde det ett tag innan jag satt ditt dom.
Jag har hört att andra oxå har haft samma problem, tänkte om det finns några som har något skydd på sig.
Användarvisningsbild
av Ticken
Några leddar med värmeskydd på har jag aldrig hört talas om. Om jag vore dig så skulle jag prova att labba med olika märken och kanske titta lite åt det dyrare hållet (då dom oftast håller högre kvalitet).

/Ticken
av PaS83
Den värsta fienden för alla typer av led är ju just värme, så värmetåliga lär du tyvärr inte hitta. Men sämre eller
bättre värmeavledningsförmåga kan du ju hitta hos olika fabrikat.

Det kan ju även vara strömmen som dödar dom, testa att strömbegränsa med bara ett enkelt motstånd, finns en
bra beräknare här: http://led.linear1.org/led.wiz om du vet värdena, och räkna med en spänning på 13.8
volt, inte 12 :wink:
Tysta sommardäck V90

Efter en resa på 240mil ner och tillbaka fr[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ari[…]

Extra backljus V60 cc -20 LÖST!

Snyggt! Jag har samma liggandes i väntan p&ar[…]