Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av öläningen
Hej har köpt en vinge till min v70n på scstyling det var med fyra skruvar två på varsin sida räcker det med dom skruvarna eller måste man limma också. Om man vill spackla en sådan vinge vad ska man använda för spackel då den är gjord av polyretan tror jag mvh öläningen.
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av opA
Brukar man inte lägga lim / tätning runtom vingen så inte väta kommer under vingen och bildar rost ?
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
opA skrev:Brukar man inte lägga lim / tätning runtom vingen så inte väta kommer under vingen och bildar rost ?
Ingen rost där inte,bakluckan är av plast.
Användarvisningsbild
av opA
FredrikSvensson skrev:Ingen rost där inte,bakluckan är av plast.
:oops: Oj, där lärde man sig något nytt.
Användarvisningsbild
av öläningen
Jo jag fick med någon slags tätning men det värkar lite klen montering bara med skruvarna så det blir nog att limma vilket lim skall man använda då mvh öläningen. :D
av jenu
Jag skulle välja att inte skruva alls . Jag har en S60-05 som jag köpte en original vinge till. Använde endast den dubbelhäftande tejpen som medföljde vingen, och inga skruvar. Sitter fortfarande som berget efter nästan tre år. Dessutom lättare om man någongång vill ta bort vingen av någon orsak. Nu vet jag ju inte riktigt hur din vinge ser ut, men det behöver inte vara någon speciellt stor anläggningsyta för att få tillräckligt med tejp så att vingen sitter fast.
Användarvisningsbild
av opA
jenu skrev:Jag skulle välja att inte skruva alls . Jag har en S60-05 som jag köpte en original vinge till. Använde endast den dubbelhäftande tejpen som medföljde vingen, och inga skruvar. Sitter fortfarande som berget efter nästan tre år. Dessutom lättare om man någongång vill ta bort vingen av någon orsak. Nu vet jag ju inte riktigt hur din vinge ser ut, men det behöver inte vara någon speciellt stor anläggningsyta för att få tillräckligt med tejp så att vingen sitter fast.
Skulle aldrig våga fästa något i en bil som får stå ut med mycket som vindkrafter, vatten och annat med bara tejp.
Vad skulle hända om den skulle blåsa av vägen i 120 knyck och hamna i en annans bils vindruta och kanske orsaka en olycka ?
av jenu
Nog finns det annat också som är limmat på bilen t.ex. sidolisterna, och inte lossnar de heller fast de är utsatta för grus och vattensprut från hjulen.
Användarvisningsbild
av uno83
Det är väl ändå lite skillnad med sidolisterna som är limmade i hela längden och som inte har något vindfång? Vingen sitter ju bara fast i ändarna och har betydligt mer påverkan på luftflödet.
Användarvisningsbild
av opA
jenu skrev:Nog finns det annat också som är limmat på bilen t.ex. sidolisterna, och inte lossnar de heller fast de är utsatta för grus och vattensprut från hjulen.
Som uno säger;
uno83 skrev:Det är väl ändå lite skillnad med sidolisterna som är limmade i hela längden och som inte har något vindfång? Vingen sitter ju bara fast i ändarna och har betydligt mer påverkan på luftflödet.
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]