Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Cox
Har någon på detta forum testat ?
Funkar det som utlovat eller är det som alla andra wetwax...dvs uselt.
Användarvisningsbild
av Funk
Mikroskopiskt lite bättre än de andra.... vill du ha något snabbjobbat att applicera då och då så rekommenderar jag snarare Ultima Paint Guard Plus. Det håller betydligt bättre än våtvaxerna och är superlätt att lägga.

/Thomas
Användarvisningsbild
av PalmE
Turtle Wax Ice tycker jag är går snabbt och smidigt att lägga. Lägg på hela bilen samtidigt och sen bara torka av med microfiberduken som följer med!
av Cox
Tack för svar, tror nog att jag beställer Paint Guard Plus verkar enkelt och bra så här i vintertider :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
"Problemet" med Ultiman är att bilen ska vara torr när du lägger det. Den måste även stå torrt ett tag efter. Ett varmgarage är väl i princip enda möjligheten då.
Användarvisningsbild
av Funk
Väta efteråt verkar inte vara så problematisk, bara det inte ösregnar direkt efteråt.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jill
Jag hade valt Wetwax. Smidigare finns inte...
När du tvättat av och spolat av så svabbar man bara in det med svamp på den blöta bilen. Kanske lite sämre hållbarhet än Ultima, men inte märkvärd. Så här i vintertid är det perfetk att lägga på obehandlade bilar efter tvätten.
Användarvisningsbild
av Carina
Har provat wetwax för det skulle vara sååå bra.... blev inte ett dugg imponerad...
Har provat UGP och det är nåt som föll mej i smaken i fler avseneden än ett. Lätt att jobba med, det går snabbt...och ja... man ska väl torka av bilen innan man lägger på det, men det gör man väl nu när man under vintern tvättar sina bilar ändå? För vem vill stå med fastfusna dörrar sen? ??:-/

Men smaken är olika... skadar inte att prova sig fram... :-)-)
Användarvisningsbild
av Jill
Här i Ystad finns inte en enda innomhus tvätt... ja, förutom borst-tvättarna då *ryser*

Tror att det är många städer som tyvärr har det så idag, vilket gör det sårt för alla entusiaster som vill pula med bilen.... Själv la jag 3 lager vax, i 20c idag 8) :wink:
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]

Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]