Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Ska köpa mig xenonkitt till min 850 1996.
jag har ju två H1or per sida (en till hel och en till halv)

jag tänker mig 6000k eller eventuellt 8000k
och 35w i halv och 55w i helljuset.

någon som kan tipsa om något bra kitt, vill inte betala skitmycket, men vill inte heller ha nån skit. vet att man får för vad man betalar för men om någon vet om nått av dessa lite billigare kitt fungerar bra?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har handlat på http://www.xljus.se/ och är nöjd. 8000k skulle jag skippa, 4300 eller 6000 ger mer ljus, och det är väl det man vill ha, iallafall på helljuset :)

35w kit för 595kr
55w kit för 695kr

Frakt 150kr /2 kit

Har även köpt av http://www.vvme.com men ej hunnit prova grejerna, de har 40% på xenonkit året ut

35w kit för ~460kr exkl. rabatt
55w kit för ~685kr exkl. rabatt

Frakt ~300kr / 2 kit

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Relay harness är detta, om man nu vill ha det :) Räcker alltså med styrström från ett ställe då.
Bild

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om man gör det seriöst så bländar det inte mer än vissa halogenljus, det är vad jag tycker iallafall. :)

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Helt klart, reläkabelsatsen vill man kanske ha till extraljus etc då man vill ta ström direkt från batteriet

/Kalle :)
Användarvisningsbild
av ER
Ge fan i halvljuset OM du inte uppfyller dom givna kravena vilket ändå inte en 850 i nåt utförande kan uppfylla med någon strålkastare.

1: Strålkastare byggda för xenon(fail för 850 då det aldrig fanns nåt liknande, kom först till P2-bilar under 2001-2002) fulkonvertering kommer alltid att blända hur man än gör då delarna inte är anpassade för varandra och den skarpa gräns ljus/mörker som måste finnas ej kan uppfyllas.
2: Nivågivare som dippar ner dom vid last, finns visserligen och kan fås att fungera men eftersom krav 1 ej kan uppfyllas faller hela iden redan innan och givaren inte är gratis direkt.
3: Spolning/torkning av lyktor måste finnas och fungera.

Helljuset är ändå inget att byta ut då utbytet inte blir optimalt, köp extraljus istället och konvertera dessa. Bättre valuta för pengarna då dom lyser betydligt bättre för lagdda pengar och styling är ändå minst viktigt under mörka årstiden då säkerhet går före allt annat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]

Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]