Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Vart ser man på nya däck man köper när dom är gjorda.. så man vet att man får färskast möjliga däck ! :)
Användarvisningsbild
av opA
Perfekt förklarat, jag tackar ! :)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Tycker det har gått hysteri i att folk helst ska ha däck som knappt har lämnat fabriken för annars så är det för gammalt och därmed skit. Att köra på samma däck tills det är helt blankslitet och i vissa fall suttit 3-4 år på fälg är helt okej tydligen. :roll:
Nya däck som inte är monterade och lagrade rätt åldras inte nämnvärt så att montera på ett däck som är 1-2 år och köra på är absolut inga problem.

Se inte detta som ett påhopp opA, jag var bara tvungen att gnälla lite. :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av opA
Nja.. mest ville jag bara se när det är gjort så man har lärt sig det med.

Blir första gången jag kollar när ett däck är gjort, inget mer med det ! ;)
av PaS83
Fluffen skrev:Tycker det har gått hysteri i att folk helst ska ha däck som knappt har lämnat fabriken för annars så är det för gammalt och därmed skit. Att köra på samma däck tills det är helt blankslitet och i vissa fall suttit 3-4 år på fälg är helt okej tydligen. :roll:
Nya däck som inte är monterade och lagrade rätt åldras inte nämnvärt så att montera på ett däck som är 1-2 år och köra på är absolut inga problem.

Se inte detta som ett påhopp opA, jag var bara tvungen att gnälla lite. :lol: :wink:

Nej nej, det är kanonbra att dom ratas och anses som "för gamla", låt folk forsätta
att hetsa om datum!

Ser att flera däckhandlare har börjat rea däck som är knappa två år. Köpte nya vinterdäck
för ca en månad sen, till ett mycket bra pris då dom var för gamla att säljas som nya tydligen.
Tillverkade vecka 49 2008...

Fast det är klart, du kanske säljer däck? :wink:
Användarvisningsbild
av Hasse63
Om jag nu kör med gamla däck som är hårda och nästan blanka och jag tar mitt förnuft till fånga eller får råd att äntligen köpa nya, varför ska jag då köpa däck som är 2 år gamla då det finns de som har årets stämpel på sig. Man kan få ett nytt mönster på köpet :wink:
Användarvisningsbild
av uno83
Finns ju ingen anledning att betala samma pris för ett två år gammalt som för ett nytt. Om det däremot skiljer en del i pris kan det ju vara värt att ta det som är lite äldre.
Användarvisningsbild
av Fluffen
2 år gammalt däck som inte är monterat är ju ändå nytt... :lol:
Är det lagrat korrekt utan att vara monterat eller körda så skulle jag fortfarande sova gott på natten.
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]