Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kirre123
Har haft min bil i drygt 3v och undrar när man vågar vaxa första gången, det hade ju varit trevligt med lite vax inför vintern.
Tänkte även höra mig för om vilket vax som är bäst, tänkte använda mig av ett vax utan polermedel och kanske även lackförsegling.
Jag har bara tidigare använt mig av turtles produkter och har varit nöjd med resultatet men det kanske finns mycket bättre produkter.

Är det någon som har provat tvättsvampar i microfiber, så dom i jula katalogen finns som svamp och handske.

/Kirre
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Denna tråd bör flyttas till bilvård/stylingsektionen :D
Användarvisningsbild
av supersonic
Har använt Sonax i många år. Sedan i år Lahega, proffsgrejor till konsumenter. Lär dig använda bananvaxet och du har en vän för livet.

Dessutom köp en , om du inte redan har, bra polermaskin med rätt hättor för rätt arbete. :-)-)
Användarvisningsbild
av P1800
Sonax flytande hårdvax är min favorit sen mer än 15 år tillbaka. Produkten har alltid fått bra omdömen i tester och är lättarbetad.
Användarvisningsbild
av Funk
Lahegas bananvax är inte så dumt om man skall ha ett vanligt vax...

/Thomas
Användarvisningsbild
av bjornw
Kolla på Ultima Paintgard Plus. Mycket snabbare att lägga på och jämförbar lyster och hållbarhet som traditionella vaxer. Har slutat med alla andra traditionella vaxer efter att jag hittade det.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ultima Paint Guard Plus kan jag rekommendera också. Tar 10-15 min att lägga på. Torkas inte av. Grym glans och avrinning.

Är bra om det får stå t.ex över natten och härda. Glansen blir bara bättre och bättre när det härdar.
Användarvisningsbild
av Kirre123
XC90_Executive skrev:Ultima Paint Guard Plus
Grym glans och avrinning.
Blir sugen på att prova detta! :lol:

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l&a[…]

V70 2.0F gnisslande ljud

Garanterat bussningarna, vid fukt så smö[…]