Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Rains
Hej!

Vet ej om detta är rätt forum för denna tråd, men testar.

Har märkt 2 små fläckar (strax under centimetern i diameter) på taket av min V70
känner man på dessa så är det upphöjt, nästan som att dra fingret på en plan yta och sen över en popnit.
Det som fick mig att fundera var just denna upphöjningen, kan det finnas något elände där under eller har någon något bra förslag på vad det kan vara?

Länken nedan visar "problemet" då jag inte visste om det gick att lägga upp bilder direkt i tråden

http://g2-d-mon.deviantart.com/art/bulb ... d-mon&qo=0
Användarvisningsbild
av Severin
Jag ändrade din rubrik för det första jag tänkte på när jag såg rubriken va VW "bubblan"
Tänk på rubriksättningen hädanefter

Flyttar till
Bilvård, styling och väghållning

//Severin
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Jag tycker det ser ut som kåda eller sav från något träd, hur känns ''bulorna'' är dom hårda/sega?

Jag skulle testa att lösa upp det med en alkalisk avfettning (om det nu är något naturligt som orsakat detta) :) .
av Rains
Bulorna känns hårda och en aning sträva när man känner på dom.
jag är bara så rädd att det e någon rost samling eller liknande därunder (kanske inte är troligt då det ser ut som det gör... E inte så hemma på detta :( )
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Har du vaxat taket? Tycker det ser ut som du har vaxrester i kanten runt om dessa ''bubblor''.

Rost tycker jag dock inte det ser ut som, men jag kan ha fel (det har jag haft förut).
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Jag tycker också det ser ut som kåda.
Prova att ta bort det med nageln lite försiktigt.
av Rains
Jag har testat lite med nageln att dra där, men det är väldigt hårt. Men ska testa lite mer försiktigt.
Kan tillägga att jag ej haft denna bil så länge, och fick fungeringar om att det kanske har vart något försök till reparation av någon skada med tex, volvo lackstift, och att färgen nu har försvunnit?

Vet ej om det e troligt dock.
Användarvisningsbild
av opA
Jag tycker de ser ut som någon form av stenskott ( kanske svårt att få på taket, men :P ) som blivit lagad och som sedan släppt igen.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!