Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av 240rally
Hejsan..
Någon som vet om någon runt norrköping som kan massera ut en liten plåtskada, behöver ej lackas.
Användarvisningsbild
av MrSimson
Finns nånting som heter finspångs bilplåt. har för mig att det var där en kompis lämnade inte sin bil för lite "utbuckling" o han var jättenöjd. Billigt ska det ha varit också... Har som sagt bara för mig att det var där men det kan ju kanske vara värt att kolla upp dom.
av semmelman
Såg en kille på teve som gnuggade med nåt verktyg på en buckla så den försvann, var flera år sen jag såg det men har för mig att han gnugga på baksidan (?), alltså vad kan man göra, kan man massera tillbaka både utåtgående som inåtgående bucklor?
av semmelman
Tittade lite förut, hitta bara filmer där folk drog ut bucklor med nån limmad pjatt och lite vanlig plasticpadding-hål-lagning... jag har en inåtgående buckla och en utåtgående (lite vass, nåt skarpt hörn som låg i skuffen tryckte ut en ganska vass buckla) som skulle va trevligt - men inte nödvändigt - att få korrigerade utan att behöva lacka om.
Användarvisningsbild
av Sevenfold
du måste massera ut en sån bula, man ska vara försiktig.
jag har lyckats otaliga gånger
av Frostis
Man kan försöka värma med en värmepistol för och under tiden man masserar så lacken blir mjuk och mindre benägen att spricka.
av semmelman
Okej kommer precis från buckelkillen, Per heter han, finns i Norrköping men åker runt, och jag måste säga att han är magisk, hade två små bucklor på en stor svepande fin yta som man såg tydligt i reflexen, retat mig länge, det var även hack i bucklorna, allt, jag säger allt fick han bort, även hacken som jag trodde han inte skulle gå iland med. Det enda som är kvar är några små repor i lacken för det kan han ju inte fixa men med lite polering trodde han även de skulle gå bort. Tror det var lite svårt för de satt otillgängligt och det var tjärpapp på insidan å han höll på nästan en timme tror jag så helt lätt var de inte men fan vad skicklig alltså han var. Nu kan man inte hur nära man än tittar se någon buckla eller spår alls förutom lilla repan i lacken, helt otroligt.

Dessutom var han trevlig så jag fick lite sidoinformation om nya Volvos och att han aldrig skulle köpa en svart bil, å det stämmer ju för våra svarta bilar på jobbet ser ut som skit efter ett år...

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]