- sön 29 aug 2010, 15:56
Hej,
Har nu tillbringat Söndagen i garaget med att polera/vaxa min solidsvarta 855:a
Kör med Biltemas dubbelrondell och ett milt polish/rubbing för att få bort alla tvättrepor o.d.
Avslutar med ett flytande hårdvax. Tycker det ser rätt hyfsat ut när det är nygjort.
Problemet är att jag får så mycket tvättrepor ganska snabbt igen. ALLT syns ju i den svart lackan.
Ser ut som man tvättat den med svinto efter nån månad igen.
Jag handtvättar alltid såhär:
Spola hela bilen med slang, ljummet vatten, (ej högtryck)
Går över bilen med tvättborste på slangen för att skölja bort all lös grus/damm.
Schamponerar hela bilen med tvättsvamp.
Sköljer av med slangen
Torkar med sämskinn.
Är det tvättborsten som repar? Annars drar man väl bara runt skiten med svampen istället?
Hur gör ni andra?
Har nu tillbringat Söndagen i garaget med att polera/vaxa min solidsvarta 855:a
Kör med Biltemas dubbelrondell och ett milt polish/rubbing för att få bort alla tvättrepor o.d.
Avslutar med ett flytande hårdvax. Tycker det ser rätt hyfsat ut när det är nygjort.
Problemet är att jag får så mycket tvättrepor ganska snabbt igen. ALLT syns ju i den svart lackan.
Ser ut som man tvättat den med svinto efter nån månad igen.
Jag handtvättar alltid såhär:
Spola hela bilen med slang, ljummet vatten, (ej högtryck)
Går över bilen med tvättborste på slangen för att skölja bort all lös grus/damm.
Schamponerar hela bilen med tvättsvamp.
Sköljer av med slangen
Torkar med sämskinn.
Är det tvättborsten som repar? Annars drar man väl bara runt skiten med svampen istället?
Hur gör ni andra?
V60 T5 R-design Ice Vit 2020
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.