Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av snowhite
Jag vet att jag är ute lite för sent för att köpa sommardäck men jag är ganska petig av mig. Ska man verkligen lita på alla däcktester som görs hit och dit? Jag vill ha ett billigt men ändå bra däck i dimensionen 225/35 R18. Har alltid köpt däck på nätet men är det något speciellt däck nån kan rekommendera?

Tack för alla svar!
Användarvisningsbild
av NHansson
Jag har provat både Kumho och Hankook, och jag måste säga att Hankook varit bäst. Tysta och fina på vägen, verkar även helt ok i blött väglag. Hur länge dem håller kan jag inte svara på än då jag bara haft dem sedan början på denna säsongen :)
Användarvisningsbild
av Ticken
Samma här, jag kör också det mesta från dackonline.. Tips är att dom säljer även 17" från ca 500kr/st. Funkar super att använda som skräpdäck bla.
Stort sortiment och imponerade leveranstider. Rekomenderas!

/Ticken
av Rådlös
Blir det inte väldigt dyrt att köpa däck på nätet? Frakt är ju inte gratis, och om man sedan behöver montering på en gummiverkstad så kostar ju det extra. En kostnad som ofta blir ett inkluderat "kompispris" om man köper däcken på samma gummiverkstad.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Rådlös skrev:Blir det inte väldigt dyrt att köpa däck på nätet? Frakt är ju inte gratis, och om man sedan behöver montering på en gummiverkstad så kostar ju det extra. En kostnad som ofta blir ett inkluderat "kompispris" om man köper däcken på samma gummiverkstad.
Visst är det så att frakt/montering kostar en slant.

Men för mig så förlorar jag några hundralappar mindre per däck att köpa dom på nätet och få dom monterade hos gumminissen på hemmaplan iaf :-)-) .

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]