- sön 07 feb 2010, 11:55
Har haft på gång nu att köpa mig en H&R 35mm sänkningssats till bilen.. men har nu efter att flera andra köpt såna börjat inse att man kanske ska köpa nya dämpare på samma gång.
Vad jag förstått så har bilar som kört långt fått sina dämpare inställda till just dom fjädrarna.. och sätter jag sedan på ett par som sätter sig på ett annat sätt på dämparna kan det göra så dessa dämpare säger tack och adjö.
Vad bör jag göra ?
Eller ska jag fortsätta med org.dämparna och få påsatt ett par H&R iallafall ?
Min bil har gått en bit över 16.000 mil och vad jag förstått är aldrig något bytt med fjädrar eller dämpare.
Vart ska jag isåfall köpa dämparna ?
Någon ÅF som säljer både H&R och dämpare samtidigt som ni kan tipsa om ?
Är inte direkt ute efter några dämpare för 3000 kr styck nu..
Alla tips är välkomna..
Vad jag förstått så har bilar som kört långt fått sina dämpare inställda till just dom fjädrarna.. och sätter jag sedan på ett par som sätter sig på ett annat sätt på dämparna kan det göra så dessa dämpare säger tack och adjö.
Vad bör jag göra ?
Eller ska jag fortsätta med org.dämparna och få påsatt ett par H&R iallafall ?
Min bil har gått en bit över 16.000 mil och vad jag förstått är aldrig något bytt med fjädrar eller dämpare.
Vart ska jag isåfall köpa dämparna ?
Någon ÅF som säljer både H&R och dämpare samtidigt som ni kan tipsa om ?
Är inte direkt ute efter några dämpare för 3000 kr styck nu..
Alla tips är välkomna..
Volvo V60 B4 R-Design -22
Såld men saknad
Volvo V50 T5 R-design (2008) - Autotech ATM420 / K16-turbo / Quaifediff m.m / 404Hk / 545Nm
Såld men saknad
Volvo V50 T5 R-design (2008) - Autotech ATM420 / K16-turbo / Quaifediff m.m / 404Hk / 545Nm