- tor 04 feb 2010, 10:20
#375033
Hej,
Förra ägaren till vår bil, en grå-metallic V50-07 ditec-behandlade den när den var ny.
Det är nu dags för återbehandling och jag står i valet och kvalet mellan att antingen låta ditec behandla den med sin 18-månaders återbehandling (vad innebär den behandlingen? polering + nytt skydd??), eller att låta någon mindre firma göra det, eller att helt enkelt gå över till att vaxa själv vår och höst.
En bekant som jobbar med kvalitetskontroll av lack inom Volvo lastbilar rekommenderade mig att en ny bil är lätt-skött, tillsammans med moderna vaxer så fixar man själv att vaxa på en förmiddag.
Läser man på Ditec-s hemsida så står det ju att man absolut INTE får vaxa en behandlad bil. Vad är anledningen? Är det att man då tar bort konserveringen, eller finns det mer som kan hända??
Finns det något speciellt man skall tänka på för att vaxa en bil som är ditec-behandlad??
Tacksam för erfarenheter och hjälp
mvh Per
Förra ägaren till vår bil, en grå-metallic V50-07 ditec-behandlade den när den var ny.
Det är nu dags för återbehandling och jag står i valet och kvalet mellan att antingen låta ditec behandla den med sin 18-månaders återbehandling (vad innebär den behandlingen? polering + nytt skydd??), eller att låta någon mindre firma göra det, eller att helt enkelt gå över till att vaxa själv vår och höst.
En bekant som jobbar med kvalitetskontroll av lack inom Volvo lastbilar rekommenderade mig att en ny bil är lätt-skött, tillsammans med moderna vaxer så fixar man själv att vaxa på en förmiddag.
Läser man på Ditec-s hemsida så står det ju att man absolut INTE får vaxa en behandlad bil. Vad är anledningen? Är det att man då tar bort konserveringen, eller finns det mer som kan hända??
Finns det något speciellt man skall tänka på för att vaxa en bil som är ditec-behandlad??
Tacksam för erfarenheter och hjälp
mvh Per