Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av agblad
Hej!

Skall lacka handtag och trösklar på en S40 fas2, någon som vet en duktig men billig lackerare?
Samma någon kanske rentav har en hum om vad det kan kosta? :)

Snyggt att jag kör offtopic i min sprillans nya tråd men vet någon vart man kan få tag på kromade handtag?
Samma någon kanske rentav har en hum om vad dem kan kosta? :)

Fan kan lika gärna ställa en smakfråga också, skall jag beställa svart XC-grill (utan emblem) MED eller UTAN kromram?
Eller ska jag behålla XC-grill med emblem och kromram?

Tack på förhand!
Sveriges sämsta rubriksättare
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tycker helt klart att du ska ha kvar emblemet på grillen. :P En kromram är också riktigt snyggt. Tyvärr har jag ingen koll på lackerare i GBG..

Mvh Kalle :)
av Pzycic
Jag rekomenderar absolut lackfirman på klangfärgsgatan. har för mig att dom numera är autoriserade peugot lackare men tar fortfarande egna vid sidan av. Grymt bra när jag behövde lacka dörren efter en olycka på min förra bil. kommer inte ihåg vad dom heter, dom hette lackfabriken eller nått tidigare.
av Daddan
Ang. klangfärgsgatan, har reparerat och lackat en Mazda där en gång i tiden (typ 12 år sedan). Var schyssta killar som kan sina saker, en gammal billackerare rekommenderade dem på den tiden. Dessutom blev försäkringsbolaget glada över valet.
av agblad
Tack för tipsen!
Var faktiskt igår och fick en offert av en lackerare på Hisingen; färgteknik heter dem. Trösklar, handtag, ögonlock och backspegeladapters för 3500 kr, då är det inklusive allt(demontering, montering och tvätt efter). Tycker det låter som ett bra pris, eller?
Ska dit och lämna bilen på måndag och hämta den på onsdag, kör en uppdatering då :)

Angående grillen så beställde jag en svart XC utan emblem och med svart ram, såg inte ut som jag hade tänkt mig när jag väl satte dit den så nu har jag funderat på att lacka den på något sätt i bilens färg, har gjort några skisser och lägger upp dem i en ny tråd som heter "Omröstning: Lackering XC-grill". Gå GÄRNA in på den och ge mig er åsikt =)

Hittade ett klipp på en xc90, där fan[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]