Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av jimmi
Hej har en v70 02 ocean race som jag tänkte skaffa nya sommardäck till.Har kollat R fälgar men tycker nebulus är snyggare.Nogon som vet om dom finns i 19tum(Kopior så klart)
Hitta dom här på blocket dom var väll lite lika eller
http://www.blocket.se/skaraborg/19__omg ... m?ca=8&w=1

Om nogon har sådana på bilen så skulle jag vilja se en bild

Jimmi
Användarvisningsbild
av Funk
Menar du möjligen Nebula fälgar så finns dom bara i 17-18" vad jag vet...
Fälgen du länkar till är en kopia av en 18"fälg till nya C70 och passar bara på din bil om den är i piratversion med lösa centreringsringar då den i originalutförande har för litet centrumhål.

/Thomas
http://www.blocket.se/skaraborg/19__omg ... m?ca=8&w=1

det där är replika på C70 II MIRZAM . och ja , de finns i massa olika nav , 63,4 mm , 65,1 samt 73,1 mm , bara höra med firman som säljer vilket nav det är , vissa av kopiorna av mirzam har ET 43 vissa har ET 45 , säkert beroende om de gjorts i kina eller europa :wink:

köpte själv en uppsättning av denna granna fälg fast i 18" .... då svarvade firman upp navet innan däcken monterades till att passa min v70N ( de var igentligen 63,4 mm nav på fälgarna ) , då de ivanliga fall hadde alla de 3 olika naven i utbudet ,,, men både 65,1 mm samt 73,1 mm var slut .....så tog de altså 63,4 mm fälgar och centrumsvarvade :D
av suk215
jimmi skrev:Oki tackar för svar.
Vilket mått har navet på v70n är det 65,1 mm som passar som handen i hansken?

exakt .... 65,1 mm , är ju gött att slippa centreringsringar o så :D
av Geiger
Jag är också intresserad av just denna Mirzam-kopia i 18". Är det någon som har erfarenhet av denna kopia?
Kvalité, finish, balansering, etc.

Såg att flera kallar dom "C-Type", men tex hos Gummihuset heter dom Wintune.
Kan det vara skillnad på dessa fälgar, förutom som någon sa, att det varierar mellan ET 43 och 45?
av suk215
Geiger skrev:Jag är också intresserad av just denna Mirzam-kopia i 18". Är det någon som har erfarenhet av denna kopia?
Kvalité, finish, balansering, etc.

Såg att flera kallar dom "C-Type", men tex hos Gummihuset heter dom Wintune.
Kan det vara skillnad på dessa fälgar, förutom som någon sa, att det varierar mellan ET 43 och 45?
jag har köpt wintune 18" precis , med kuhmo ecsta ku31
3 av 4 hjul hadde enligt mig ganske mkt vikter , hadde kanske blivit mindre om man snurrat däcket ett halvvarv på fälgen :roll: , men då de garanterat fyller nitrogenet innan balanseringen , så vill man väll inte tömma ut det igen för att rotera däcket ( teori , kan ju bli mindre vikter ..... dock ej säkert? ) för att sen fylla det igen ..... alternativet hadde väll varit att först fyllt med luft , balanserat så " snyggt2 det går .... tömma luften , sen fylla nitrogen

annars tycker jag de ser helt ok ut! snygg lack / finisch , inga kinesikka tecken på baksidan :roll: ... samt att de då svarvade navet så jag fick mina hjul , de hadde bara 63,4 mm nav hemma , fattade som övriga nav typ va slut på grossisten/ lagret ........

får se om mna fortfarande är nöjd när de skruvas på till våren , just nu l igger de bara o dammar i garaget :(

handlat av gummihuset 1 gång innan , då gick det inte riktigt lika bra .... fick typ 3 vänster o ett höger ( rotationsbundna däck )

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]