- tor 19 nov 2009, 09:27
Köpte en uppsättning Musca-fälgar hos en Volvohandlare för två år sedan. Efter andra vintern hade insidan av fälgarna börjat oxidera. Detta visar genom att det uppstår "rostbubblor" under lacken. Rost är det ju inte eftersom fälgarna är av aluminium men denna oxidering är förmodligen lika skadlig för fälgen som rost är på en plåtfälg. Att jag ens upptäckt detta beror på att jag efter varje vinter tvättar fälgarna helt rena även på insidan.
Jag har lämnat in fälgarna hos Volvohandlaren som väntar på svar från Volvo ifall man kan godta reklamationen eller inte. Har väntat snart tre veckor på besked nu utan att höra något. Vet inte vad som tar så förbaskat lång tid. Det är väl bara för handlaren att säga att de byter ut mina fälgar och sedan får de ta smällen med Volvo.
Har ni andra råkat ut för samma dåliga kvalitet på aluminiumfälgar som faktiskt säljs som vinterhärdiga hos Volvohandlaren? Är fälgarna så dåliga eller har jag haft otur med mina?
Jag har lämnat in fälgarna hos Volvohandlaren som väntar på svar från Volvo ifall man kan godta reklamationen eller inte. Har väntat snart tre veckor på besked nu utan att höra något. Vet inte vad som tar så förbaskat lång tid. Det är väl bara för handlaren att säga att de byter ut mina fälgar och sedan får de ta smällen med Volvo.
Har ni andra råkat ut för samma dåliga kvalitet på aluminiumfälgar som faktiskt säljs som vinterhärdiga hos Volvohandlaren? Är fälgarna så dåliga eller har jag haft otur med mina?
http://www.jasifil.se
V70N Classic 2,4 170 -08
V70N Classic 2,4 170 -08