Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Tjena,

Köpte 3 x NBB Alpha 225 förut som var konverterade med 50 watts xenonkit, enligt säljaren var det premiumprylar och jag bestämde mig för att testa.
Är inte nöjd med just xenonprylarna, en ballast krånglade från start med att inte alltid starta. Man får slå av och på helljuset x antal gånger innan det hoppar igång, har precis fått en ny ballast hemskickad. Inte kunnat testa den än pga ett smärre missöde av a soon to be a stuffed dog.
Till grejen hör att nu har även ett till lyse börja beté sig på samma sätt som det som krånglat från start.

Har ledsnat och funderar nu på att köpa nåt annat xenonkit istället men vad ska man gå på?
Är H1 som gäller, har kikat på Xenonkungens hemsida men har ingen aning om de har bra prylar. Deras power-kit, 50 eller 60 watt, finns i H1 5000K sen så har de även 35 watt i 4300K.
De verkar ha slutat med Philips dock.

Någon som kan rekommendera var köpa och vilket kit som fungerar bra?
Ska även konvertera skotern om det nu finns några bra kit därute, diverse blocketannonser undviker jag helst om det inte är erkänt bra prylar.
Användarvisningsbild
av Bosa
Ingen som har tips på ett erkänt bra xenonkit eller ÅF som har bra prylar?
Användarvisningsbild
av Diesel5
Hej!

Antar att du handlat av xenonkungen eftersom grejerna inte funkar... Dom verkar ha nån specialtiet att bara sälja skit, köpte 6 kompletta kit till min och sambons bilar i somras och vi har skickat tillbaka 9 st ballaster under 3 månader!!! Då e det inte dom billigaste kitten heller :( Har alltid älskat xenon och byggt om varenda grej som har en glödlampa till xenon lr led men har nu börjat förstå att ska man ha nått som fungerar så ska man köpa saker som e avgjorda för t.ex xenon.... Har tre NBB 225 Xenon ej konverterade och dom fungerar felfritt :-)-)
Användarvisningsbild
av Bosa
Noap, är inte köpta hos xenonkungen. Hade däremot planerat att köpa ett xenonkit från xenonkungen till skotern men det verkar bli att byta ut befintliga halogenarna mot Philips Extreme eller Osram Nightbreaker istället, har inge lust att bli utan lyse på nån skoterled i mörkret. :)
Användarvisningsbild
av Diesel5
Har faktiskt H4 bi-xenon på min Yamaha nytro -08 och det kittet fungerar jävligt bra och det e från xenonkungen.... inköpt för tre år sen så det har hållt bra men har alltid två H4 glödisar med på skotern ifall att :)
av bombare
Jag kör med 3 nbb alpha 225 som är konverterade med xenonkungens power xenon, och det funkar hur bra som helst. Har haft det hela hösten, och inte det minsta problem. Har även H4 bi-xenon 55w från http://www.humanhabit.se som jag har på skotern (Yamaha Phazer FX - 07) Funkar bra än så länge. Har bara haft det monterat i några veckor. Ang. färtemperatur så kan jag rekomendera 5000k.
Användarvisningsbild
av Bosa
Jag ska få kablarna mellan ballasterna och kabelsatsen i bilen lödda efter nyår, ena ballasten ska även den bytas. Dock så missar skiten att tända ett eller flera lysen emellanåt samt att jag tycker att ljusbilden blir mysko med konverteringen, ljusbilden för de två breda t ex är formade som liggande bananer. Att den missar att tända kan ju bero på att det är kabelskorna som ska bort och lödas istället, kommer det fortfarande att krångla är det ju i så fall ballasterna eller kopplingarna mellan ballast och lampa. De får hänga med denna vinter men nästa år får det banne mig bli NBB 225 HID original istället för konverterat. :)

Inget ont alls om NH där jag köpt dem, han är bra att göra med men det känns som att konvertering ändå är en kompromiss vilket jag inte trodde riktigt från början men man lär så länge man lever. :)
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡