Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av buddha88
E d nån som vet om xenonkittet 8000K 2in1 standard från Hova.com e nåt o ha?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det lär inte ge mycket ljus på vägen iallafall.. (8000K)
Användarvisningsbild
av buddha88
~Kalle~ skrev:Det lär inte ge mycket ljus på vägen iallafall.. (8000K)
Bara d lyser mer än va de gör nu, plus att d ser rätt snyggt ut :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
Men frågan är om det lyser så mycket mer om du väljer 8000k.
Jag hade valt 6000k i stället.
av S.t.r.a.n.D
35W 8000K lyser garanterat bättre än dina vanliga 55W halogen lampor, det kan jag nästan lova. Om det inte är nå riktiga skitprylar.

4300K är ju det optimala för att få ut mest ljus. Men många tycker ju att det är snyggt när det lyser vitare och lite åt det blå hållet. Med 8000K får du ganska blått ljus.
Många gör ju den kompromissen att välja 6000K då för att de vill ha lite vitare ljus men de vill ändå inte tappa så mycket effekt.

Vill du att det ska lysa mycket, konvertera helljuset då ;)

Här är min kärra innan xenonkonvertering, med original 55W halogen:
Bild

Här Xenonkonverterat 35W 8000K:
Bild
Användarvisningsbild
av buddha88
S.t.r.a.n.D skrev:...
Tänk på att inte göra onödiga citeringar.
/ Tomas88

Tack för infot, d kommer o bli 8000K, vill att d ska lysa mer än 55W halogen o så ska d se snyggt ut, ska konverta helljusen te 4300K senare
Senast redigerad av 2 Tomas88, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Fixade till citering
Användarvisningsbild
av buddha88
S.t.r.a.n.D skrev:Precis så har jag också. Plus 3 extraljus med Xenon. :D
e d stor skillnad på helljuset mot va d e me halogen, sorry för så dumma frågor, men har aldrig sett eller provat :)
av S.t.r.a.n.D
buddha88 skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:Precis så har jag också. Plus 3 extraljus med Xenon. :D
e d stor skillnad på helljuset mot va d e me halogen, sorry för så dumma frågor, men har aldrig sett eller provat :)
Klart du ska ställa frågor, även om du tycker dom är dumma. Annars lär du inte lära dig nått. Och ingen fråga är dum.

Köp 50W Xenon 4300K. Det lyser SJUKT bra. När jag monterade på mina 3st Bosch Big Knick (med standard 100W halogenlampor) så märkte jag nästan ingen skillnad. Så 2st strålkastare med 50W 4300K Xenon lyste lika bra som 3st extraljus med 100W lampor. Nackdelen med xenon på hel- och extraljus är ju att det är lite tändtid på dem, de lyser ju inte med full styrka direkt när du tänder dem. Men det handlar om ett par sekunder, vissa tycker det är störande men jag tyckte inte de var några problem.
Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]

Vi som beställt nya XC60

Har oxå beställt en XC60, hur lån[…]

Har bytt nämda del men ingen förbät[…]