Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Tja allesammans!

Har ett par frågor om tips vad jag ska köpa för bilvax..

Det é så att min röda 740 -88 behöver lite finish, Ganska sliten kan jag säga d.v.s i lacken.

Vad är det jag behöver för att den ska se ut som ny igen. Lacken som sagt är röd, och blir eller har blivit äckligt matt eller solblekt. Som sagt jag behöver göra en JÄTTE polaering av diverse saker.. Så min fråga är vad ska jag ha.

Du beöver ju en första polering, en så kalla oxidition som tar bört allt medel som kanske är kvar på bilen.. Brorsan sa att man använder ett medel som tar bort oxiden i lacken så att själva plåtytan kommer fram, den röda grundlacken,
Senare en slags grov polering av denna och en slutpolering..
Öhh hoppas ni hajjar..

Så min fråga är, Vad ska jag ha först? Sedan? & Sist?

Mvh Martin
Användarvisningsbild
av Funk
Först Buffer från Smartab, sedan ev. polering för att ta bort repor och sist valfritt lackskydd/vax..

/Thomas
av Uthil
Tja!

Om inte annat så kan väl Auto-experten beställa hem från smartab till mig. Har lite rab där.. Så ska snacka med Auto-experten..
av Uthil
Var inne på Auto-experten och det hade prylar för mig.. Känner ena snubben där så han hjälpe mig. Vi plockade ihop ett kit med oxidrengöring, polering och vax.. Det kommer att bli skitbra.. Ska börja i helgen.. Just nu så håller jag på med rostlagningar..
av Uthil
Tjena! Höll på halva eftermiddagen idag och tog både kort på det hela, men glömde kameran på verkstan.. Ledsen för det. Kommer imorgon istället
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]