Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Hej hallå..

Här kommer en kul funderare, hur funkar det att besikta med huvlås PÅ huven? Ska ordna några bilder på exakt vad jag menar men det är alltså dom här eftermarknadslåsen som man sätter fast med en sprint.

Någon som har besiktigat med sånna här?

Anledningen att jag frågar är att jag fått ett erbjudande att köpa en kolfiberhuv billigt till min 940 och den sätter man fast med 4st sånna här..

Vore kul om någon visste vad besiktningen/polisen tycker..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Fluffen
Hade sådana på min 140 förut och den förra ägaren besiktigade med dem utan problem.
Bara de inte sticker upp förmycket och inte är vassa så ska det nog inte vara någon fara.
Användarvisningsbild
av Ticken
Även om det är så att det inte finns några gångjärn kvar? Så man måste lyfta av huven?

Det är förövrigt sånnahär..
Bild

/Ticken
Användarvisningsbild
av Fluffen
Hade liknande huvlås, fast med lös bricka och låssprint.
Iofs hade jag bara huvlås fram på den. Har svårt att tro att besiktningen gnäller om du har fyra och måste lyfta av huven. :roll: Men nån annan här kanske vet säkert. :roll:
Användarvisningsbild
av Ticken
Ska ringa till bilprovningen nästa vecka och höra med dom, för säkerhetsskull.. Återkommer med svaret..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Har pratat med bilprovningen och efter ca 45 min kö så fick jag reda på att det var inga större problem sålänge dom inte stack ut speciellt mkt.
Beskrev modellen för besmannen och det var helt lugnt..

/Ticken

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]