Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av axelmds
Halloj!

Som endel av har sett håller jag på att fixa upp en Volvo 240 från 83' och tänker införskaffa nya framblinkers!
Jag har kollat runt lite och kollat på USA-blinkers och då står det att det krävs modifikationer eftersom dom endast passar dom s.k USA frontarna.

(Länk, som exempel)
http://www.vparts.se/sv/artiklar/usa-bl ... o-240.html

Men nu till frågan, vad är det egentligen för modifikationer som krävs för att få dom och passa?
Jag är inte rädd att modifiera lite, men vore bra att få nått "humm" om vad som behöver göras innan man köper något nytt för 900 spänn och inte vet vad som åtgärdas.

Vore väldigt fint med bra svar :) :-)-) !

// Axel
Användarvisningsbild
av Ticken
Måste passa på att fråga nu när Axelmds har skapat en sån fin tråd om dom här usa-blinkersarna.

Vad är vitsen? Alltså, är det tänkt att det ska lysa orange i det oranga fältet hela tiden och sen blinka i det vita lixom? eller vad är grejjen?

/Ticken
Användarvisningsbild
av axelmds
Ticken skrev:Måste passa på att fråga nu när Axelmds har skapat en sån fin tråd om dom här usa-blinkersarna.

Vad är vitsen? Alltså, är det tänkt att det ska lysa orange i det oranga fältet hela tiden och sen blinka i det vita lixom? eller vad är grejjen?

/Ticken
Tack för att du uppskattar mitt tråd-upplägg :) !

Vitsen är nog (som jag tror) är att det "oranga" skall blinka tillsammans med blinkersena. Men det är bara en hypotes, jag har ju inga för tillfället så det är ju inte så lätt att veta :P .

Men jag har kollat runt lite och på den här tråden är det en kille som har gjort egna hemmagjorda.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=126834

Så det kan man ju kanske hitta på och göra ;) då sparar man ju dom pengarna. Men jag undrar fortfarande vad det är för speciell skillnad??? ??:-/
av greenbay
Styrspåren för US blinkers är annorlunda, den delen som styr in i lyktorna.
Men det var ingen svår operation, såga bort ngt och få till ngt annat, inte helt som original, men det går att få dit och fast det.
/greenbay

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]