Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Jag undrar om ngn kan rekomendera bra sommardäck till antingen 16" lr 17" ska sitta på en v70 2.4T -03

Tacksam för svar// Xo
Användarvisningsbild
av eccy243
Du måste utveckla lite. Det är väldigt svårt att svara på en så öppen fråga. Till att börja med: Vad har du tänkt dig för prisklass? Däck i dom dimensionerna finns från 400-2500 kronor styck.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Gör en sökning här på forumet. Finns några olika trådar om däck
Användarvisningsbild
av CarMan
ska däcken vara tysta, rula lätt, bra grepp i regn, bra grepp på kurviga asfaltsvägar, gokart känsla/svara direkt, bra mot spåriga vägar m.m.
av robbe
kör på Good Year excellence 205/55/16 och är nöjd med dessa. Bra komfort, bra i regn o relativt slitstarka.
Däck on line drygt 800:-/st.

Körde tidigare conti sport som också var ett mycket bra däck t.o.m något vassare än good year.
upplevde dock att dom slets fortare och var betydligt mer spårkänsliga. Därför valde jag good year.
av Lövet
Hade 205/55-16 Continental Premium Contact i höstas och de fungerade utmärkt. Har nu 205/50-17 Continental Sport Contact och de verkar lite bullrigare. Greppet är dock inget som helst fel på :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:varför inte bara försöka svara på frågan?

Ja kör på continental contact sport 3
för att det inte finns ett däck som har alla egenskaper.
sen så kanske jag tycker att en egenskap är bra, men nån annan tycker det är en dålig egenskap
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
greeeken skrev:varför inte bara försöka svara på frågan?

Ja kör på continental contact sport 3
för att det inte finns ett däck som har alla egenskaper.
sen så kanske jag tycker att en egenskap är bra, men nån annan tycker det är en dålig egenskap
Nu får du nog allt ge dig.
Det vet vi att det finns.
Generellt när sånna frågor ställs så är det för normal körning ingen bankörning eller racing med mera.

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]