Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av amazon
borttaget
Senast redigerad av 1 amazon, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
det absolut värsta jag vet är folk som sprutar spillolja över hela bilen :evil:
tänk på miljön :!:
har du en helt ny bil kan det vara bra mad rostskydd, men dagens bilar är oftast bra rostskyddade.
har du en gammal bil, så har den ju redan börjat att rosta, rosten försviner inte bara för att man täpper till alla ventilationskanaler, där luft & fukt/kondens ska dreneras ut, snarare tvärtom.

ska du ändå rostskydda så gör det med avsed produkt.
min erfarenhet av dom firmor som gör rostskydd är att dom kör momenten & ser till att bilen ser "fin" ut under när du kollar på den vid besiktning. Men i själva verket har dom inte bryttsig ett skit, ialla fall så får jag den uppfattningen, då dom altif sprutar ned hela plastinnerskärmarna, plast motorskydder & avgassystemet m.m. (bara spruta på allt som syns uder bilen.)
nämn en enda bil som rostar mitt under (av dagens bilar)

hålrums vax är jettebra, men bör läggas dit innan bilen börjet rosta & men får inte lägga på så mycke så att dreneringshål täpps till. jag har vid ett flertal tillfälen råkat ut för att kunder har hela trösljarna fylda med vaten som inte kommer ut.
av amazon
Det är ju inte spillolja jag skall spruta på bilen under utan ny motorolja, dinitrol etc.!

Kan jag hålla igång bilen ett par år längre tack vare rostskyddet så sparar "vi" både energi och metaller av världens krympande och ändliga tillgångar.

Så nu frågar jag igen om någon läsare på detta forum har något bra tips på hur man lämpligen själv kan rostskydda en V40 som enligt instruktionsboken skall vara underredsbehandlad med vax.

Eller är detta forum bara för snarstuckna personer med styling, lack och krom i blicken och som saknar verktyg och overaller!
Användarvisningsbild
av Ramon
Det har blivit något knas här, så jag låste tråden. Vid frågor ta det med mig via pm.
Mvh Ramon /Admin

Hej igen. Ingen här som vet något om de[…]

3G släcks

Gjorde min senaste original service hos Volvo &A[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]