Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av rop_67
Hittade det här paketet på nätet för 7900kr. Nån som har erfarenhet av duro? Törs man köpa dessa däck.

MVH/Robban

17" komplett paket Special Neb New
Aluminiumfälg: Special Neb New 7.0x17 5x108 CB65.1 ET43
Leverans: Postorder (frakt 600:-) eller hämtas i butik (fraktfritt)
Leveranstid: i lager
Pris: 7 900:-
Bil: Volvo V70 2000-2007
Originaldäck: 195/65 R15
Originalfälg: 5x108.0 et43

Finns färdigmonterad med följande däck:
Duro Performance HP1 94V 225/45 R17 -0.03% * i lager 7 900:- Köp!
Priset avser 4 balanserade hjul (däck+fälg).
* Anger hur mycket däckets rullomkrets skiljer sig från originaldäcksdimensionen 195/65 R15 . Bör aldrig överstiga +/- 5%

Det här paketet är färdigmonterat och klart
av Lövet
Jag får försöka uttrycka mig diplomatisk: Är du verkligen säker på att du vill att den enda kontakt med vägbanan du har - ska ske genom ett av de billigaste däcken på marknaden?

Läs valfritt däckstest och studera resultattabellerna. De billiga däcken ligger alltid i botten
Användarvisningsbild
av Ticken
Det är faktiskt en sak som man kan lägga en eller två kronor extra på.. Det billigaste är väl ok om du ska ut och lakra, men vill du ha en bil som är trafiksäker. Köp ett mer känt märke.
Det är min åsikt..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Fluffen
Efter en snabb sökning på google så hittade jag bara några utlåtande på http://www.dacktest.com om duro.
Jag tycker att det finns jäkligt dåligt med test på de billigare däcken medan det finns hur många som helst på t ex Michelin, continetal och Pirelli.

Svårt att uttala sig om däck man knappt hört namnet på förut, det kan vara rena skiten men det kan också vara ett mycket bra däck i förhållande till priset. :roll:

Paketpriset var ju helt okej men jag tycker iallafall att du kan gå upp ett snäpp och kolla på t ex Kumho, Bridgestone eller Yokohama.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Jag hade lagt på och köpt nåt däck som man åtminståne hört talas om. Det betalar sig i längden. Än så länge har jag mest blivit besviken när jag provat billiga däck.

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]