Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Slowjamz
Tjena jag har lite frågor om min volvo. har en s40N -05 röd. så jag hade tänkt styla den lite men vet inte hur ja gå tillväga.

1,Någon som vet vad ett ca pris är på att lacka listerna på bilen ? sidolisterna och de svarta där fram och där bak kofångaren ska de nog vara :P om ja ha rätt då ahah

2,Hade även tänkt att sänka den men jag snackade med ett företag och han sa att jag skulle behöva byta massa grejer för att sänka min bil men det är bara skitsnack va? han sa att priset skulle kosta ca 10 000 + arbete ca 2500, alltså 12500, är det inte för mycket alltså ?

3, jag har köpt en grill också och jag vill sätta på den men asså folket jag har frågat säger att det är bara öppna motorhuven och ta bort klippsen och sätta in den nya men nej asså det funkar ju inte jag öpnnar motorhuven så står karossen i vägen om man säger så jag når inte grillen.

riktigt ballt om ni kunde hjälpa mig lite ;D
vill gärna ha det bästa billiga sättet fast bra kvalitet då, kan tillägga att jag bor i göteborg så om ni kunde föreslå lite ställen att gå till hade vart nice.. ha de gött
av flink
Ska du plocka bort grillen den "rätta" vägen (från baksidan) utan att plocka lös hela kofångaren så är det rätt pilligt. Har hört att det skall gå, men jag kan inte riktigt se hur. Annars finns det en bra guide här någonstans om hur man gör det på V70 framifrån.
Om du kikar in mellan grillen och karossen så kan man se clipsen, stoppa in något smalt och försök bänd sammtidigt som du drar grillen utåt så skall det gå... var bara försiktig så du inte repar lacken ;)

Vissa har haft lite problem med hjulvinklar efter sänkning.. men det skall finnas tredjepartsprodukter som löser detta. Priser...? Ingen aning.

Se till att du får tag i bra fästtejp när du skall återmontera listerna efter lackering så du inte tapar dom efter ett tag.
av Slowjamz
Tjena:) jag ska försöka lösa det med grillen absolut,

men det jag nojjar över det är detta nu när jag lägger på ett par 19" fälgar som ja ska köpa kommer det se hur fult ut som helst om den inte är sänkt eller ?
hade gärna velat veta vart man kan köpa sänkningssatser till ett bra pris ?
Användarvisningsbild
av Jayhawk
hmm 19 tum med sänkning inget jag skulle rekomendera, hellre 18 tum med sänkning i så fall...har själv provat 19 tum utan sänkning och jag kan säga att så hur bra som helst ut med lågprofilsdäck....

finns inget bra med säkning...om man frågar mig

sedan priset för säkningen låter rätt rimligt...gör du det på volvo så går det på ca 8000kr för 20mm säkning..

och sedan när det gäller listerna så skulle jag köpt R-design kjol-paketet istället...blir 100 gånger snyggare...vet dock inte vad det skulle gå på
av Slowjamz
okey nice,, för om man kan stå över sänkning på 19" så gör jag gärna det :) jag får mina 19" nu på torsdag så då ska ja verkligen prova :) hoppas det löser sig så jag slipper kasta massa pengar för det, men jag har snackat med ett lackeringsföretag om mina lister och dom sa att det kostar 500 kr per list, de blir alltså ca 3000 kr då, låter det rimligt ? för att lacka listerna vid sidorna och där fram och bak då? de blir ju billigare så än att köpa kjolar:P

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]