Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av tunnis
Då börjar det bli dags att kika på nya sommardäck 245/40-18.

Brukar läsa "de stora biltidningarnas" däcktester och de brukar väll dyka upp nu i Mars.

Antar att det finns många däck-kunniga här på forumet som kan/vill komma med tips?

Vad ska man ha?

Det är viktigare för mig med komfort :-)-) än at det skall fungera på bana :wink:

Tips och kommentarar mottages ... atck på förhand
av lobbysleeper
Ett kvalitetsdäck med hög komfort, bra egenskaper "allround" och slitstarka: Michelin Primacy HP :-)-)

Teknikens värld test 2008 - PDF Länk
Eller Continental PremiumContact 2 (vinnare i testet ovan), men det är inte lika vanligt bland nätbutiker kanske... Och om "3" versionen är lika bra vet jag ej heller.
av lobbysleeper
En fråga till trådskaparen, vilka däck har du haft hittills?
Pirelli Pzero däcken som Volvo skickar med på deras 18-tummare, om du haft dem, hur har de varit?
Vad jag hört är de kanske inte bäst vad gäller komfort/slitstyrka, men har ingen egen erfarenhet.
(Å andra sidan hävdar svärfar att hans Pzero däck på en V70II D5 AWD inte alls har slitits så mycket på 1 säsong...)
Har just sådana sitter på mina nya Odysseus fälgar så jag kommer få leva med dem närmsta säsongerna.

Jag vill som du ha komfort i första hand, och tittar bara på "de stora" märkena.

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hello Forum. Min XC60 2010 23500 mil blir öve[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]