Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Jag var på Jula och hittade en produkt som jag blev intresserad av. Grojet 2000 hette den skulle få en bra yta utan för mkt jobb (har så förbannat mkt att göra så alla genvägar är välkommna)
Nu undrar jag om någon annan här har provar produkten och i så fall vad tyckte ni om resultatet?

Mvh
Tomas
Användarvisningsbild
av Funk
Har inte testat den, men det enda jag hitills testat som över huvud taget funkar skapligt är Autoranges HydroWax. Och den fungerar förvånansvärt bra..
Men som alltid, bilen måste vara i bra skick lackmässigt då man lägger på den.. Man kommer inte undan med att bara stryka på vax på en dålig yta, är det inte riktigt rengjort så kan det lika gärna vara...Hållbarheten verkar vara OK, 2 månader och ett tiotal tvättar och det glänser och pärlar fortfarande ganska bra..

/Thomas
Användarvisningsbild
av _zigge_
Testa Turtles nya som heter ICE..
Det är ett latmansvax.. Testade det själv efter att varit anti turtle. (Kör bara med lahega annars)
Men detta var extremt lättarbetat. Kan stå på en varm bil eller mitt ute i solen och vaxa.. Bara att dra över hela bilen, över svarta lister å grejer.. allt utan glasrutor..
Blev faktist jävligt bra,,Perfekt att ha med sig på utställningar.
Täpper igen små klarlacksrepor också..

TESTA!
http://www.seab.se/imagebank/web200/14807.jpg

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]