Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Det beror på hur djup den är... Grunda repor kan man polera bort. Djupare kan man lägga i med lackstift, med hjälp av spetsen på en tandpetare som "pensel", efteråt våtslipar man försiktigt överskottet med t.ex 2000korn våtslip och polerar efter. Det tar tid att göra det men kan bli riktigt bra om man har tålamod.

/Thomas
av Siqqe
Om den är precis som du säger i klarlacken och ingenting annat så går det alltid att våtslipa/polera bort utan att använda något lackstift. Är den så grov atty du känner den med naglen så går det fortfarande att våtslipa bort, men dock går det fortare att lägga igen med lackstift precis som Funk säger och sedan våtslipa/polera ytan.

Om du känner dig osäker så kan en rekondare/lackerare göra jobbet åt dig.
Användarvisningsbild
av Pliind
hur våtslipar man? :) har fått nå otrevliga små repor (som man inte känner med nageln) på lacken efter vintern.. tror nå jävla idiot har skrapat i mig på en parkering då jag har en liten vag röd fläck på kofångaren under repan..
Användarvisningsbild
av Pliind
hmm vänta nu lite :P tror fan att den jäveln är borta nu :p ska kolla senare! kom ju på att jag polerade bilen för någon dag sen :P men vilket våtslipspapper och hur ska jag mata på vattnet? spruta med slang medans jag slipar? och jag har ingen maskin alls :P finger power bara 8)
Användarvisningsbild
av Funk
Massor med vatten, hur du får på det spelar inten roll. Ha gärna lite diskmedel i vattnet också.
MEN, ta det försiktigt, det är lätt att gå igenom !! Är man det minsta osäker så kan man prova på en skrotdetalj innan man ger sig på bilen ...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Pliind
ok ha typ en sprutflaska då? vilken våtslipspapper ska man ha? alltså grovlek? tar detta också bort lackstifts nyanskillnader? för att min huv är rätt prickig med detta då lackstiftet vart rena skiten å istället för vita prickar efter stenskott så har jag gråa prickar från lackstiftet..
Användarvisningsbild
av Funk
2000-4000 , dom är rätt lena, men hellre det än att riskera att gå igenom klarlacken på en bil som har det...
Färgskillnader tar det inte bort, är det fel färg så är det...

Jag brukar ha hink och svamp att krama ur då jag slipar.

/Thomas

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]