Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Någon som har någon aning om vad det kan kosta att lämna in bilen hos en lackerare och få den nerslipad,spacklad,slipad och sedan lackerad?
Tänkte mig få den lackerad i någon mörkblå färg med flakes.

Någon som vet vad detta kan gå på?
av Siqqe
Om vi pratar vita priser kostar en utvändig hellack minst 20 000:- för en vanlig lack (solida och metalliclacker). Om du ska lacka flakes (som är jäkligt svårt att få bra utan fläckar/flammor) får du räkna med ett antal tusenlappar till.

Allt beror på hur noga lackeraren är, om det är en stor/liten bil, vilken lacktyp och vilka krav du har.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Vet att vissa lackerare kan vara rätt så kinkiga om det inte få göra allt underarbete själva, de bara blåser på färgen så att säga. :D Jag har fått ett pris på 17 000kr av en lackerare visserligen var det metalliclack det gällde men säg någon tusenlapp billigare med solid lack. :roll:
av Siqqe
Fluffen skrev:Vet att vissa lackerare kan vara rätt så kinkiga om det inte få göra allt underarbete själva, de bara blåser på färgen så att säga. :D Jag har fått ett pris på 17 000kr av en lackerare visserligen var det metalliclack det gällde men säg någon tusenlapp billigare med solid lack. :roll:
Solida lacker kostar lika mycket att lackera. 17 000:- är nog ett vanligt pris.
av DDD
Har fått pris på 20000 kr vid metallic av hela bilen inkl borttagning av lister etc. Vitt alltså.
Användarvisningsbild
av Nexus
Ståhl skrev:okej...
Jag tänkte då på 244an.

Men om jag då slipar ner och gör allt förjobb innan lackeringen...
vad tror ni det går på då?
Vänta lite nu :-O) ska du kosta på lack för 10000-20000 på en bil som kostade 4000 i inköp???
Måste väll finnas någon garage lackare i byn som gör det hyffsat bra för ett par tusen ?:-/
Användarvisningsbild
av Ståhl
grammse skrev:
Ståhl skrev:okej...
Jag tänkte då på 244an.

Men om jag då slipar ner och gör allt förjobb innan lackeringen...
vad tror ni det går på då?
Vänta lite nu :-O) ska du kosta på lack för 10000-20000 på en bil som kostade 4000 i inköp???
Måste väll finnas någon garage lackare i byn som gör det hyffsat bra för ett par tusen ?:-/
jaja...bilen är ju nästan så gott som rostfri så en finare lack hade den ju förtjänat...
iofs..när jag väll tänker efter så kanske det är bäst att rolla den när den redan är rollad.
av Siqqe
Fluffen skrev:Metallic lacken brukar vara dyrare i inköp än en solid, eller har jag fel. :roll:
Ja, du har fel. ;)

Förr när det inte var lag på att använda vattenbaserade lacker var det skillnad på priset, men nu är både metallic och solida lacker samma typ av 2-komponentslack.

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]