Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Rannerang
Hallå där ute!

Jag skall inhandla nya sommardäck till min V70-05. Skippar 225-fälgarna utan kör på 205:orna istället.
Skall sälja 225/45/17-fälgarna. Vilket pris är rimligt att begära? Sommardäcken som sitter på är Pirelli P6000, färdiga för tippen.

Någon som har ett bra tips att komma med? Funderar på Continental Premium Contact 2, Michelin Primacy eller Good Year Exellence. Köper förmodligen från dackonline.se.

//Rickard
Användarvisningsbild
av Nexus
är ej riktigt med? ska du ha 205 på vadå? och vad är det för fälgar som ska säljar. Namn ,bild på fälgarna?
Sen har Gummihuset fina priser :D Snart ska jag ha rabatt av de :lol: :lol:
av Christian_m
Jag är i samma sits, och har också tittat på GY Excellence eftersom det fått så bra omdömen vad jag kunnat läsa mig till. Ett lite billigare alternativ utan att gå ner på totalt okända märken kan vara Nokian Z som det dock inte är fullt lika lätt att hitta tester på.
av jbl
Det blir aldrig fel med continental eller michelin. GY excellence är tungrullande.
av Christian_m
Låter som man får tänka om, kanske får bli samma som man haft hittills, dvs Continental Sport Contact 2. De förra höll trots allt 3 säsonger.
av anker
Jag undrar vilken hastighetskod ni rekommenderar, H eller V eller till och med W?
Jag har en S60 AWD -04 med däck 205/55 16 och topphastighet 210km/tim enl reg.beviset.
Jag hade tänkt köpa H eftersom de är mjukast !
/anker

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]