Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#174852
Bilen ifråga är min nya v50 som hade gått 20 mil och var 6 dagar gammal,

Lämnar in bilen till firman och talar om att jag e extremt pedantisk och att det inte finns en tvättrepa eller skråma på bilen då jag inte tvättat den själv ännu och att den bara blivit leveranstvättad av volvo.

Inga problem säger killen o kör på, Dagen efter ska jag hämta bilen o den ser kanon ut på 2 metershåll men börjar man syna den närmare ser man små små fina torkrepor efter att han torkat bort polermedel och dyl. Huven och taket har som en fet hinna och polerrosor som inte ser allt för fina ut, påpekar detta och frågar om det ska vara på detta viset och vi bestämmer oss för att boka upp en ny tid där han får en chans till att bättra på resultatet.

Nu till den stora frågan kan man förvänta sig bättre resultat eller e detta vad man får nöja sig med när rekondarna varit i farten? Betalade 4000 för denna behandling vilket jag tyckte var väldigt mycket pengar för en sådan sak så jag har inte valt den billigaste rekondarn runt hörnet.

M.v.h mojja
Senast redigerad av 1 mojja, redigerad totalt 0 gånger.
#174905
mojja skrev:Bilen ifråga är min nya v50 som hade gått 20 mil och var 6 dagar gammal,

Lämnar in bilen till firman och talar om att jag e extremt pedantisk och att det inte finns en tvättrepa eller skråma på bilen då jag inte tvättat den själv ännu och att den bara blivit leveranstvättad av volvo.

Inga problem säger killen o kör på, Dagen efter ska jag hämta bilen o den ser kanon ut på 2 metershåll men börjar man syna den närmare ser man små små fina torkrepor efter att han torkat bort polermedel och dyl. Huven och taket har som en fet hinna och polerrosor som inte ser allt för fina ut, påpekar detta och frågar om det ska vara på detta viset och vi bestämmer oss för att boka upp en ny tid där han får en chans till att bättra på resultatet.

Nu till den stora frågan kan man förvänta sig bättre resultat eller e detta vad man får nöja sig med när rekondarna varit i farten? Betalade 4000 för denna behandling vilket jag tyckte var väldigt mycket pengar för en sådan sak så jag har inte valt den billigaste rekondarn runt hörnet.

M.v.h mojja
Får man fråga vilken firma som utförde behandlingen?

Tyvärr måste jag nog säga att jag bara blivit besviken när jag haft mina bilar inne hos "proffesionella" firmor.
Detta har inte varit vilka "firmor på hörnet" som helst utan ditec och mr. cap. Möjligen har jag haft otur med jag har haft bilar inne hos dessa firmor vid 5 tillfällen och blivit besviken på resultatet alla gångerna.

Detta har resulterat i att "själv är bäste dräng" och för 7-8 år sedan så införskaffade jag en dubbeloscillerande maskin följt av en flex enkeltrisse maskin för lite grövre repor osv.
Att få tag i proffesionella produkter som privatperson är absolut inget som är svårt och utbudet är enormt.

Kika gärna på min utvärdering på Zainos produkter här på siten för att avgöra hur jag ligger till på "pedant" skalan :lol:

Det är normalt sett inte de "skarpaste knivarna i verktygslådan" som arbetar med rekond. Att det sen finns killar som ser det som ett hantverk och lägger ner hela sin själ i arbetet nekar jag inte till. Tyvärr tror jag dock att dessa mäniskor är ett utdöende släkte i vårt tidspressade samhälle.
#174907
wendtan skrev:
mojja skrev:Bilen ifråga är min nya v50 som hade gått 20 mil och var 6 dagar gammal,

Lämnar in bilen till firman och talar om att jag e extremt pedantisk och att det inte finns en tvättrepa eller skråma på bilen då jag inte tvättat den själv ännu och att den bara blivit leveranstvättad av volvo.

Inga problem säger killen o kör på, Dagen efter ska jag hämta bilen o den ser kanon ut på 2 metershåll men börjar man syna den närmare ser man små små fina torkrepor efter att han torkat bort polermedel och dyl. Huven och taket har som en fet hinna och polerrosor som inte ser allt för fina ut, påpekar detta och frågar om det ska vara på detta viset och vi bestämmer oss för att boka upp en ny tid där han får en chans till att bättra på resultatet.

Nu till den stora frågan kan man förvänta sig bättre resultat eller e detta vad man får nöja sig med när rekondarna varit i farten? Betalade 4000 för denna behandling vilket jag tyckte var väldigt mycket pengar för en sådan sak så jag har inte valt den billigaste rekondarn runt hörnet.

M.v.h mojja
Får man fråga vilken firma som utförde behandlingen?

Tyvärr måste jag nog säga att jag bara blivit besviken när jag haft mina bilar inne hos "proffesionella" firmor.
Detta har inte varit vilka "firmor på hörnet" som helst utan ditec och mr. cap. Möjligen har jag haft otur med jag har haft bilar inne hos dessa firmor vid 5 tillfällen och blivit besviken på resultatet alla gångerna.

Detta har resulterat i att "själv är bäste dräng" och för 7-8 år sedan så införskaffade jag en dubbeloscillerande maskin följt av en flex enkeltrisse maskin för lite grövre repor osv.
Att få tag i proffesionella produkter som privatperson är absolut inget som är svårt och utbudet är enormt.

Kika gärna på min utvärdering på Zainos produkter här på siten för att avgöra hur jag ligger till på "pedant" skalan :lol:

Det är normalt sett inte de "skarpaste knivarna i verktygslådan" som arbetar med rekond. Att det sen finns killar som ser det som ett hantverk och lägger ner hela sin själ i arbetet nekar jag inte till. Tyvärr tror jag dock att dessa mäniskor är ett utdöende släkte i vårt tidspressade samhälle.
Det e ditec det handlar om denna ggn och det e som du skriver mer vanligt än ovanligt att man får ett icke tillfredsställande resultat. Men jag kunde aldrig tro att dom kunde göra ett fusk jobb på en alldeles ny bil.
Jag hoppas verkligen att dom tar tag i detta och att jag kommer bli nöjd på tisdag när jag hämtar bilen, Visst e bilen solid svart och allting syns men tycker att proffs borde veta hur man gör..

Allt som allt så ser ju resultatet hyffsat ut men inte bra.

//mojja

Att du e pedant e redan allmänt känt både här och på AP hängde även jag där en del innan.
#175040
mojja: Jag tycker inte att du ska förvänta dig något annat än ett utmärkt resultat! Speciellt som du betalat bra med stålar för att få jobbet utfört och dessutom av en respekterad aktör på marknaden!
I andra trådar här på forumet har jag förstått att den är människan bakom polermaskinen som faktiskt avgör om resultatet blir bra eller ej. Då spelar förseglingsmetoden en sekundär roll. Har du möjligen råkat ut för en mindre duktig/noggrann polerare? Eller var reporna där innan och de var för djupa för att åtgärda (verkar dock inte så på ditt inlägg!)?

M V H
---> matzen10
#175044
Kanske var en praktikant som polerade. :lol: :wink:
Dåligt tvättat innan och/eller skit i polertrissorna så brukar det bli ganska så fina polerrosor. :lol:
Skippa rasistsnacket i denna tråden nu, gör en ny om ni ska tjafsa om det. :wink:
#175052
Jag är dock nöjd med lackbehandlingen som utfördes av Ditec (Umeå). Skiten rinner inte av vintertid utan man får gå på med pricktabort och detta klarar lackförseglingen av. När detta är gjort så skiner bilen bättre än utan lackbehandling. :D

Du skall inte acceptera ett dåligt jobb utan genast reklamera :twisted: det dåliga jobbet gå först på firman som gjort det och hälper inte det så vänd dig till huvudansvarig för Ditec i Sverige och fråga honom om det är rimligt att det skall finnas repor på bilen efter lackbehandlingen speciellt då bilen är endast 6 dagar gammal och rullat 20 mil!! :x

Vid ett ordenligt Ditec jobb så skiner bilen och den är utan repor!!!

Väldigt tråkigt att höra att det finns rötägg som gör dåliga jobb och tar sedan betalt för det samt skadar bilen, det blir och stå på sig ett ta för dig mojja, hoppas du lyckas få upprättelse.
#175053
matzen10 skrev:mojja: Jag tycker inte att du ska förvänta dig något annat än ett utmärkt resultat! Speciellt som du betalat bra med stålar för att få jobbet utfört och dessutom av en respekterad aktör på marknaden!
I andra trådar här på forumet har jag förstått att den är människan bakom polermaskinen som faktiskt avgör om resultatet blir bra eller ej. Då spelar förseglingsmetoden en sekundär roll. Har du möjligen råkat ut för en mindre duktig/noggrann polerare? Eller var reporna där innan och de var för djupa för att åtgärda (verkar dock inte så på ditt inlägg!)?

M V H
---> matzen10
Nej reporna fanns inte innan då bilen var fabriksny.
Bokade min behandling samma dag bilen levereades ut från butik och den var bara sex dagar gammal när jag hämtade ut den. Hade hunnit köra 20 mil med bilen innan dom kunde ta emot den och inte tvättat den själv en endaste ggn.

Har ännu inte tvättat min bíl själv för jag inte vill att dom ska ha något att skylla på när jag lämmnar in den på tisdag igen.
Hoppas verkligen att dom får ordning på den då annars så kommer jag bli väldigt besviken igen.

Visst bilen är 019 svart och det e en fördjävlig färg att hålla på med men tycker att profffs borde veta vad dom håller på med.

M.v.h mojja
#175054
jumu01 skrev:Jag är dock nöjd med lackbehandlingen som utfördes av Ditec (Umeå). Skiten rinner inte av vintertid utan man får gå på med pricktabort och detta klarar lackförseglingen av. När detta är gjort så skiner bilen bättre än utan lackbehandling. :D

Du skall inte acceptera ett dåligt jobb utan genast reklamera :twisted: det dåliga jobbet gå först på firman som gjort det och hälper inte det så vänd dig till huvudansvarig för Ditec i Sverige och fråga honom om det är rimligt att det skall finnas repor på bilen efter lackbehandlingen speciellt då bilen är endast 6 dagar gammal och rullat 20 mil!! :x

Vid ett ordenligt Ditec jobb så skiner bilen och den är utan repor!!!

Väldigt tråkigt att höra att det finns rötägg som gör dåliga jobb och tar sedan betalt för det samt skadar bilen, det blir och stå på sig ett ta för dig mojja, hoppas du lyckas få upprättelse.

Ja jag e inte så vidare glad i deras jobb för tillfället men alla kan göra fel återstår bara att se hur dom hanterar detta nu, Det brukar oftast vara reklamationer som skiljer proffs från amatörer.

M.v.h mojja
#175060
Var gjorde du din lackbehandling, Ditec Karlskoga??? eller någon annan närliggande ort??

Tar dom inte sitt ansvar så är det bara att hänga ut dem, och att andra kunder undviker detta ställe.
Får man inte rätt brukar ju pressen vara ett bra ställe att uttrycka sitt missnöje, slår oftast hårt.

Nu är det bara att hoppas att deras stationschef vet vad servicemind är, hoppas det går bra för dig mojja!!
#175104

Nu har jag tagit bort en drös med inlägg som handlar om allt annat än trådskaparens fråga!
Tråden hade spårat ur så pass att det stod mellan det eller låsa! Men med respekt för trådskaparen så tog jag arbetet att tabort och editera inlägg!

Jag vill även poängtera att om ni ser något som bryter mot forumsreglerna / ni tycker bryter mot forumsreglerna el. liknande så tryck antingen på rapporteraknappen eller skicka ett pm till någon av oss moderatorer istället för att ta diskussionen i tråden och därigenom förstöra den!

Jag räknar med skärpning från er som tar åt er av detta inlägg.

Hälsningar
Anders
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]