Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av petesckin
hej,

våren närmar sig och som jag har googlat o spanat efter vad det blir för fälgar till sommaren, så testar detta o ser om ni alla har nå bra förslag :D
bilen är en v70 t5 -98 VIT
är lite inne på nå mörkare fälgar, men som sagt löjligt kluven just nu...
Användarvisningsbild
av Fraz
Gamla hedliga T-5R´s Titan, sitter ju som handsken på en vit 70 bil!..
Går ju att hitta för rätt pengar också.
Användarvisningsbild
av Nexus
om det ska vara volvo fälgar så tycker jag du ska köpa Comet i den mörka varianten. R och nebula sitter ju snart på varenda bil från 140:ia- V70R :(
gummihusets ACA RACING GT DELUX tycker jag är snygga funderar på dessa på min kärra till våren :-)-)
Användarvisningsbild
av Funk
Jag såg en Vit V70 med Ace Tyson Black-fälgar i somras... rätt snyggt ihop med mörkt tonade rutor faktiskt...

/Thomas
av petesckin
hmm, visst Fraz, hedliga R-fälgar är ju okej, men lite väl vanligt, visst vill man sticka ut lite iaf? :)

hur ser ACA RACING GT DELUX ut, googlade men hittade ingen vettig bild...Comet i mörk version, intressant snar lik Ace tyson black va?som är en fälg som är klart intressant :)

spännande om ni postar lite bilder på diverse fälgar, behöver inte passa just till min vita V70 (men helst) :)

sneglar lite Dotz Shuriken, verkar cool, men passar den till en vit v70?? http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.0?we ... webdid=341
Användarvisningsbild
av Phantom
petesckin skrev:hur ser ACA RACING GT DELUX ut, googlade men hittade ingen vettig bild...Comet i mörk version, intressant snar lik Ace tyson black va?som är en fälg som är klart intressant :)
Gå in på http://www.gummihuset.se Sen tittar du på ASA Racing GT Deluxe...ser inte alls dumma ut :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu vet jag inte vad du gillar för fälgar men jag tycker dessa är grymt snygga:

Bild
Alu-fälg Thor 225/45 R17

Det finns en mörkare variant av dem:

Bild

samtliga bilder från http://www.blocket.se

Med vänliga hälsningar /Kalle
av petesckin
asa racing fälgarna klart intressanta, passar nog v70 bra.. ingen som har något utlåtande ang. Dotz Shuriken fälgen, rätt annorlunda så jag tycker det är svårt att sia om den passar en v70 bra...

vad för storlek är det som gäller då gott folk, ju större desto bättre hahaha men om man tänker in komfort-stil-problem, alltså tar ej i, måste ej valsa ur osv...
18" på 235/35 kanske eller??
Användarvisningsbild
av Nexus
petesckin skrev:asa racing fälgarna klart intressanta, passar nog v70 bra.. ingen som har något utlåtande ang. Dotz Shuriken fälgen, rätt annorlunda så jag tycker det är svårt att sia om den passar en v70 bra...

vad för storlek är det som gäller då gott folk, ju större desto bättre hahaha men om man tänker in komfort-stil-problem, alltså tar ej i, måste ej valsa ur osv...
18" på 235/35 kanske eller??
om jag är med på noterna :oops: så är det 215 35 18/215 40 18 som gäller för det ej ska ta i :!:
235 kan du glömma :lol:
eller vad säger ni andra har jag fel nu igen?????? ;-//
I19" så enligt de som vet sitat:
*Jag kör också 215/35-19", ET40. Inga som helst problem, tar aldrig i. Sänkt 60/40mm (dock har jag automatisk nivåreglering på bilen). *

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]